محسن علی اکبری به تحلیل و بررسی بالارفتن دستمزد برخی بازیگران، عواقب این موضوع و معرفی بازیگران جدید پرداخت.

وزارت ارشاد و سازمان سینمایی به بحث دستمزدهای بالای بازیگران ورود کنند/ سینما ورشکسته است

به گزارش قدس آنلاین، محسن علی اکبری تهیه کننده سینما و تلویزیون، درباره علت بالا رفتن بیش از حد دستمزد برخی از بازیگران و عواقب این موضوع، گفت: سر منشأ این اتفاق، پول کثیف و پولشویی‌هایی است که سینما را آلوده کرده است. برخی با پرداخت وجه‌های کاملاً غیرحرفه‌ای نظام سینما را به هم ریخته و هنرپیشه‌ها را متوقع کرده‌اند. وقتی یک بازیگر عادت می‌کند دستمزد بالا بگیرد، به طور قطع دیگر به مبالغ پایین‌تر راضی نمی‌شود.

تهیه‌کننده «استرداد» بیان کرد: اگر طی یکی دو سال آینده اجازه ورود پول‌های کثیف به سینما و رسانه خانگی را ندهند، احتمال اینکه دستمزدها به حال اول برگردد و خود بازیگران نیز در این زمینه منطقی برخورد کنند، زیاد خواهد بود. صنعت سینما اگر با وضعیت کنونی جلو برود، چیزی از آن نمی‌ماند؛ سینما همین الان هم تقریبا به نوعی اعلام ورشکستگی کرده است.

وی اظهار کرد: خود بازیگران هم در این ورشکستگی تأثیر مستقیم دارند. جالب اینجاست که زندگی اجتماعی و هنری‌شان از راه سینما می‌گذرد. آنها باید بدانند شاید در مدت کوتاهی بتوانند با دریافت دستمزد بالا جولان دهند، اما این امر تداوم نخواهد داشت.

تهیه کننده «پاداش سکوت» تصریح کرد: این نکته حائز اهمیت است که تهیه‌کنندگان حرفه‌ای ما چنین دستمزدهایی را نمی‌دهند. پس بازیگران گران در کارهای حرفه‌ای سینما جایگاهی نخواهند داشت و اگر تهیه‌کنندگان ایستادگی کنند و پرداخت غیر طبیعی نداشته باشند، به طور قطع بازیگران به خودشان می‌آیند و به نرخ‌های سابق و متعارف رضایت خواهند داد.

این تهیه‌کننده گفت: در کل وزارت ارشاد، سازمان سینمایی و ... باید ورود کرده و نماینده قدرتمندی در بحث شورای اکران معرفی کنند تا بتواند حامی سینمادارانی باشد که ریسک کرده و فیلم‌هایی را اکران می‌کنند که بازیگر غیر چهره اما باسواد دارند.

او درباره آخرین فعالیت هنری خود هم بیان کرد: به تازگی سریال «نفوذ» را تهیه کردم که داستانش به مقطع انقلاب برمی‌گردد. بازیگران آن همه جوان و افرادی هستند که تا الان کار نکردند؛ همه آنها فارغ التحصیل تئاتر و سینما هستند. امیدوارم این سریال بتواند چهره‌هایی را به سینما و تلویزیون معرفی کند؛ چون واقعاً این روزها فاقد چهره‌های جوان در سینما و تلویزیون هستیم و کماکان از بازیگران بالای چهل سال به عنوان جوان بیست ساله بهره می‌بریم! من و گروهم مهتاب کرامتی را با سریال «اصحاب کهف» و شبنم قلی خانی را با سریال «مریم مقدس» معرفی کردیم.

علی اکبری در پایان عنوان کرد: معرفی و استفاده از بازیگران با استعداد و جوان می‌تواند در پایین آمدن دستمزد بازیگران تاثیرگذار باشد؛ البته به شرطی که خودشان آلوده این موضوع نشوند و در دام مافیای پولشویی نیفتند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/

برچسب‌ها