سخنران آیین سوگواری هیئت نجمه‌خاتون گفت: یاری امام زمان(عج) با خودسازی و جامعه‌سازی شروع می‌شود.

یاری امام زمان(عج) با خودسازی شروع می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، طیبه رثایی، کارشناس مذهبی، در ویژه‌برنامه عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) هیئت نجمه‌خاتون که ویژه بانوان در باغ اردوگاه خاتون با رعایت کامل دستورهای بهداشتی برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه ما در زمان غیبت امام زمان(عج) این است که علاوه بر تلاش برای افزایش معرفت و مودت، زمینه‌های ظهور امام عصر(عج) را با خودسازی و جامعه‌سازی فراهم آوریم.

وی با اشاره به اینکه خودسازی و جامعه‌سازی زمینه‌ساز یاری رساندن به امام زمان(عج) است، گفت: مقدمه‌سازی برای ظهور امام عصر(عج) بدون هزینه هم نخواهد بود، همان‌طور که در زمان انقلاب اسلامی و پس از آن در زمان دفاع مقدس هزینه‌های سنگینی برای تحقق انقلاب متحمل شدیم.

رثایی با بیان اینکه خودسازی و جامعه‌سازی باید از خانواده شروع شود، گفت: از آنجایی که امام عصر(عج) پس از ظهور بر کل دنیا حکومت خواهند کرد و همه انسان‌ها از برکات حکومت ایشان استفاده می‌کنند، ما نیز باید بدانیم برای زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) نباید تنها به خودسازی اکتفا کنیم بلکه باید در عرصه خانواده و تربیت فرزندان نیز به دنبال زمینه‌سازی برای ظهور باشیم.

وی با بیان اینکه خدا به بندگان صالح نشان داده است اگر در راه زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) قدمی بردارند آنان را یاری خواهد کرد، افزود: عده‌ای بر این باورند که با پیروزی انقلاب اسلامی و گذشت چند سال دیگر کار تمام شده است اما این یک تصور غلط است زیرا انقلاب اسلامی مقدمه ظهور است. باید با پایبندی به ارزش‌های دینی و انقلابی این انقلاب را به ظهور حضرت مهدی(عج) متصل کنیم.

وی با بیان آیه‌ای از قرآن کریم که می‌فرماید «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَکُمْ وَ أَهْلِیکُمْ ناراً وَقُودُهَا النَّاسُ وَ الْحِجارَةُ عَلَیْها مَلائِکَةٌ غِلاظٌ شِدادٌ لا یَعْصُونَ اللَّهَ ما أَمَرَهُمْ وَ یَفْعَلُونَ ما یُؤْمَرُونَ؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! خود، خانواده و اهل خویش را از آتشی که هیزم آن انسان‌ها و سنگ‌هاست نگاه دارید، آتشی که فرشتگانی بر آن گمارده شده‌اند که خشن و سخت‌گیرند و هرگز مخالفت فرمان خدا نمی‌کنند و دستورهای او را دقیقا اجرا می‌کنند» گفت: خانواده اولین نهادی است که انسان در بدو تولد با آن روبه‌روست. در آنجا تحت تعلیم و تربیت قرار می‌گیرد و توانایی‌های اولیه خود را برای اداره زندگی آینده به دست می‌آورد. لذا اگر حرکت در مسیر اهل‌بیت(ع) مبنا و سرمشق در خانواده باشد، زمینه یاری رساندن به امام زمان(عج) در جامعه فراهم خواهد آمد.

وی با بیان اینکه دعوت به خوبی‌ها و بازداشتن از بدی‌ها از ویژگی‌های قیام امام حسین(ع) است، تصریح کرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت رسول خدا(ص) از مهم‌ترین اهداف قیام کربلاست.

تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید، قرائت زیارت عاشورا، مداحی و شبیه‌سازی پیاده‌روی کربلا از دیگر برنامه‌های اجرایی در جمع بانوان عزادار حسینی بود.

یادآوری می‌شود مراسم سوگواری هیئت نجمه‌خاتون با همکاری هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی مشهد به مدت ۱۰ روز پذیرای دل‌باختگان مکتب اهل بیت(ع) در محل باغ اردوگاه خاتون وابسته به مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها