رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تعطیلی راه‌حل مناسبی برای مقابله با ویروس کرونا نیست، گفت: نباید مسائل را به صورت یک بام و دو هوا ببینیم.

در برابر کرونا نباید مسائل را یک بام و دو هوا ببینیم

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر  در چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد که در مجتمع فرهنگی آموزشی شهدای امدادگر هلال‌احمر خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه موج مسافرت‌های جدید را در دهه آخر صفر داریم، باید تدابیر جدی صورت بگیرد، بازگشایی رواق‌های حرم مطهر اقدام پربرکتی است که باید با تدبیر جلو برود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بعضاً تحلیل‌های غلطی مبنی بر از بین رفتن کرونا ویروس مطرح شده است، افزود: باید بر اساس شرایط فعلی جامعه در حوزه‌های مختلف اقتصادی، گردشگری و زیارتی برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه تعطیلی راه‌حل مناسبی برای مقابله با ویروس کرونا نیست، بیان کرد: نباید مسائل را به صورت یک بام و دو هوا ببینیم.

حجت‌الاسلام پژمانفر تصریح کرد: در اصل نود قانون اساسی، مجلس موظف است طرز کار سه قوه را بررسی کند و اشتباهات را اصلاح و رویه‌ها را مشخص کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ماهیانه‌ ۴۰۰الی ۵۰۰ شکایت در خصوص مسائل شخصی کارکرد افراد دریافت می‌کنیم، عنوان کرد: اگر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به نهادی یا فردی نامه‌نگاری کند و بعد از یک ماه با عدم پاسخگویی مواجه شود، طبق قانون به فرد یا نهاد مربوطه بین سه تا یکسال حبس تعلق می‌گیرد.

لازم است اعتبارات بیشتری به مشهد اختصاص پیدا کند

فرماندار مشهد نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه امنیت و آرامش کشور مدیون خون شهدا و رزمندگان اسلام است، اظهار کرد: به جامعه پزشکی مشهد و هیأت‌های مذهبی به ویژه آستان قدس رضوی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند، خدا قوت عرض می‌کنم.

محمدرضا هاشمی خاطرنشان کرد: موفقیت در انتخابات گذشته و اقدامات خوب انجام شده به واسطه یک ضلع مثلث، یعنی نیروی انتظامی است.

وی ادامه داد: امیدواریم در سال‌های آینده میزبان خوبی برای زائران امام هشتم باشیم، اما اگر از شهرهای اطراف افرادی به صورت انفرادی بخواهند به مشهد سفر کنند باید شرایط شهر آماده کنیم.

فرماندار مشهد افزود: شاخصه اصلی توزیع اعتبارات در مجلس شورای اسلامی وسعت، جمعیت و محرومیت است، که مشهد این سه مؤلفه را دارد و لازم است اعتبارات بیشتری به این شهر اختصاص پیدا کند.

خراسان رضوی رتبه اول کنترل جرائم

فرمانده انتظامی مشهد نیز به مناسبت هفته نیروی انتظامی در ادامه این جلسه از رتبه اول خراسان رضوی در بحث کنترل جرائم خبر داد.

سرهنگ عباس صارمی‌ ساداتی با بیان اینکه امنیت در جامعه حاصل تولیدات اجتماعی است، یادآور شد: شعار سال هفته نیروی انتظامی «با هم برای امنیت و سلامت» است.

۸۳درصد هیأت‌های مذهبی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشهد هم در بخشی از این مراسم با اشاره به اینکه هیأت‌های مذهبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسمات را برگزار کردند، گفت: خوشبختانه ۸۳درصد هیأت‌ها به دستورالعمل‌های بهداشتی توجه کامل داشته‌اند که آمار موفقیت‌آمیزی است.

حجت‌الاسلام علی کریم‌پور با بیان اینکه تمام تلاشمان این بوده که برنامه‌های امسال در فضای باز و بستر شبکه‌های اجتماعی برگزار شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال پیاده‌روی اربعین را نداریم به مجموعه‌های مرتبط نامه‌نگاری کرده‌ایم تا برنامه‌های جایگزین را انتخاب کنند و خوشبختانه این اتفاق افتاده است.

گفتنی است، در بخشی از این جلسه وصیت‌نامه شهید محسن ظریف بروجردی قرائت شد.

منبع:فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها