۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
کد خبر: 723496

ساعت ۱۰ صبح امروزمجمع انتخاب رئیس هیئت هندبال خراسان رضوی در محل اداره کل ورزش وجوانان برگزار می‌شود.

هندبال خراسان رضوی در پیچ تاریخی

به گزارش قدس آنلاین، ۲۵ مرداد سال جاری بود که زمان چهار ساله ریاست دکتر جواد زارعی، به پایان رسید، اما وی، به گفته خودش برای بازگذاشتن دست اداره کل درجهت داشتن فرصت کافی برای برگزاری مجمع و انتخاب رئیس بعدی هیئت، از اوایل تیرماه، استعفا کرد که موافقت نشد و سرانجام به پیشنهاد اداره کل و موافقت فدراسیون هندبال، دکتر سعیدی، رئیس پیشین اداره ورزش و جوانان طرقبه شاندیز و رئیس اسبق روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان، دوم شهریور، سرپرستی هیئت هندبال را برعهده گرفت تا مقدمات تشکیل مجمع انتخاب رئیس هیئت را برگزارکند.

اعضای خانواده هندبال که خاطره خوشی از سرپرستی در سال‌های گذشته ندارند و قبل از روی کارآمدن دکتر زارعی، بیش از دو سال این رشته بی و سر و سامان و با چند سرپرست روزگار گذرانده بود، بیم آن داشتند که این بارهم، سرنوشتی همانند سنوات گذشته گریبان این رشته محروم و بدون حامی را بگیرد. اما، دکتر سعیدی که خودش سودای ریاست برهیئت را درسرنداشت، خیلی سریع اطلاعیه ثبت نام را منتشر و با موافقت اداره کل و فدراسیون و با اعلام اسامی هفت کاندیدای تأییدشده، تاریخ برگزاری مجمع را بعد ازتنها ۵۰ روز از سرپرستی، اعلام کرد.

باتوجه به اینکه، ادارات کل و فدراسیون‌ها، توان و اجازه حمایت‌های مالی کافی را از هیئت‌ها ندارند، و به خصوص تیم‌داری را به هیچ عنوان از وظایف خود نمی دانند، رئیس هیئت باید از کسانی انتخاب شود که آورده قابل توجهی داشته باشند. متأسفانه این ویژگی را در هیچ‌کدام از کاندیداهای اعلام شده نمی بینیم. دکتر زارعی، موجه‌ترین فردی بود که عضو خانواده هندبال بود و حمایت کامل اکثریت اعضای این خانواده راهم داشت، چون حمایت مالی نشد، درطول چهار سال نتوانست یک تیم از استان به لیگ برتر بفرستد و حتی تیم هیئت استان که سال گذشته با حضور درلیگ دسته اول، سهمیه حضور درلیگ برتر را بدست آورد، با وجود تلاش تعدادی از پیشکسوتان هندبال، به این علت که، اداره، شرکت، ارگان یا سرمایه‌داری حاضرنشد هزینه‌های این تیم را متقبل شود، ازحضور درلیگ برتر محروم ماند.

از جمع هفت کاندیدای اعلام شده، پنج نفر از اعضای خانواده هندبال هستند و دو نفر راهم حداقل من به عنوان کسی که سال‌هاست دراین رشته به عنوان بازیکن، مربی، سرپرست، دبیر، رئیس هیئت و هندبال نویس، حضوردارم، نمی‌شناسم. گویا یکی از این دو نفر رئیس اداره دارایی طرقبه - شاندیز است که هیچ تحرکی درجهت جلب نظر اعضای مجمع نداشته و به نظر نمی‌رسد درجلسه امروز حضور یابد. نفر بعدی هم معلم ورزشی است که در شورای شهر کار می‌کند و گویا یکی از اعضای شورای شهر مشهد اصرار دارد که ایشان رئیس یک هیئت ورزشی بشود. وی قبلاً برای هیئت بسکتبال هم کاندیدا شده بود که انتخاب نشد و حالا باجلب حمایت تعدادی از اعضای مجمع قصد دارد ریاست هیئت هندبال را به نام خود و برای چهارسال آینده سند بزند. از پنج کاندیدای هندبالی هم به نظر می‌رسد تنها یک نفر به طورجدی برای ریاست هیئت ثبت‌نام کرده و چهار نفر دیگر هم به احتمال زیاد به نفع دو نفر یاد شده کنار خواهند رفت.

اعضای مجمع باید حواسشان باشد، کسی را انتخاب کنند که هیئت هندبال به سرنوشت هیئت جانبازان و معلولین دچار نشود. اوایل همین امسال بود که با کناره‌گیری هادی رضایی، چهره آشنا و موفق ورزش جانبازان و معلولین ایران و جهان، اعضای مجمع این هیئت فرد جدیدی را با ۱۴ رأی به عنوان رئیس هیئت جانبازان و معلولین خراسان رضوی انتخاب کردند و در کمتر ۶ ماه همین اعضا با تشکیل مجمع فوق العاده، با ۱۴ رأی ایشان را از ریاست هیئت استان عزل کردند.

آرزو می کنیم آنچه خیراست برای هندبال پیش آید و هر کس انتخاب شد مورد حمایت مسئولان استان قرارگیرد تا هندبال استان سر و سامان گیرد. چراکه بدون حمایت‌های مالی و فنی چرخ‌های هیچ ورزشی نخواهد چرخید.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها