رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در حوزه حمل‌ونقل عمومی برای افراد نابینا ۶۰ سفر رایگان در ماه را پیش‌بینی کردیم که در حال حاضر مراحل اجرایی آن فراهم می‌شود.

اختصاص ۶۰ سفر رایگان در هر ماه به نابینایان مشهد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا حیدری در صدونهمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای شهر مشهد، اظهار کرد: فضای شهر مشهد امروز با حضور شهدای مدافع حرم معطر می‌شود. همچنین از تمام همکاران بابت آماده‌سازی تسهیلات و امکانات کافی در راستای خاک ‌سپاری استاد شجریان تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به ۲۲ مهرماه روز جهانی استاندارد، افزود: حمایت از تولید ملی و ترغیب مردم به خرید کالای ایرانی مهم‌ترین موضوعی است که با رعایت استانداردهای لازم در این حوزه و کیفیت بخشی به محصولات تولید شده در داخل کشور میسر می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به روز جهانی نابینایان و روز جهانی پارا المپیک، ادامه داد: مدیریت شهری برای ایجاد شرایط مناسب جهت استفاده افراد نابینا یا کم‌بینا از خدمات شهری آماده شده است. برای ایجاد مسیرهای رفت‌وآمد نابینایان حدود ۲۹۰ هزار متر مربع در سال ۹۸ و ۲۵۰ متر مربع در سال ۹۹ پیش‌بینی شده است. در حوزه حمل‌ونقل عمومی برای این افراد ۶۰ سفر رایگان در ماه را پیش‌بینی کردیم که در حال حاضر مراحل اجرایی آن فراهم می‌شود. باید تلاش کنیم تا میزان این خدمات و ظرفیت‌ها را افزایش دهیم تا بتوانند از آن به راحتی استفاده کنند.

آماده سازی ۱۰ پروژه برای گرم‌خانه‌ها

حیدری با اشاره به اینکه وقف در اصول دینی جزو ماندگارترین ثمرات زندگی است، بیان کرد: وقف یکی از بخش‌هایی است که فرد حتی پس از مرگ همچنان ثمرات آن را می‌بیند. آستان قدس رضوی بر محور وقف قرار دارد و این مسئله نشان می‌دهد گذشتگان ما چقدر هوشمندانه در موضع در راه ماندگان فکر کردند. در این دوره شورای اسلامی مشهد مصوبه‌ای برای همکاری با خیرین شهریار تعیین شده است. دبیرخانه‌ای در این حوزه تشکیل شده است و از تمام خیرین دعوت به همکاری در این حوزه می‌شود. در حال حاضر حداقل ۱۰ پروژه آماده برای گرم‌خانه‌ها داریم و مشارکت خیرین در این زمینه‌ها باعث موفقیت سریعتر این پروژه‌ها می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر اینکه باید از سیره نبوی در بعد فردی و اجتماعی استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: شناخت ما از آیین زندگی نبی اکرم و دوره زندگی ایشان می‌تواند تحولاتی را در اندیشه‌ها و خلق ما ایجاد می‌کند. امام حسن(ع) در شرایطی که احساس می‌کند امویه شرایط مقابله را ایجاد نکرده است به صلح اقدام می‌کند که ثمرات این صلح در زمان امامت امام حسین(ع) نمایان می‌شود. در حوزه مدیریت شهری رسالت ما به حوزه حفظ سلامت عمومی مردم نیز بازمی‌گردد، باوجود شرایط کرونا اما همچنان ظرفیت‌های ورزشی ایجاد شده در پارک‌های عمومی در اختیار مردم قراردارد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها