مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در حال‌حاضر ۲۶ هزار دانش‌آموز هنوز ثبت نام نشده‌اند که همکاران در حال پیگیری هستند تا دانش‌آموزان جامانده از تحصیل به مدارس بازگردانده شوند.

بازماندگی از تحصیل ۲۶ هزار دانش‌آموز خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده، امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی که در سالن همایش استانداری برگزار شد، اظهار کرد: شرایط کرونایی حاکم بر کشور کار  آموزش‌وپرورش خراسان رضوی را سخت و دشوار کرد که البته در این شرایط توانسته‌ایم بیش از یک میلیون و ۳۲۴ هزار دانش‌آموز را در استان ثبت‌نام کنیم. در حال‌حاضر ۲۶ هزار دانش‌آموز هنوز ثبت نام نشده‌اند که همکاران در حال پیگیری هستند تا دانش‌آموزان جامانده از تحصیل به مدارس بازگردانده شوند.

وی افزود: در آغاز سال تحصیلی حضور دانش‌آموزان در مدارس در دستور کار قرار گرفت و بعد از نگرانی که والدین و همکاران داشتند تصمیم بر آن شد که آموزش به‌صورت مجازی، شبکه‌های آموزش و تهیه و تدوین درس‌نامه‌ها و تهیه سی‌دی برای دانش‌آموزانی که دسترسی به فضای مجازی ندارند، ادامه خواهدداشت.

خدابنده با بیان اینکه «می‌توانیم ادعا کنیم تمام مدارس استان به اینترنت متصل شده است»، ادامه داد: تعداد ۲۷۰۰ مدرسه استان دسترسی به اینترنت نداشتند و در حال حاضر با همت سازمان فناوری، اطلاعات استان و شرکت‌های مخابراتی و خدماتی این مسئله حل شده است. نرم‌افزار اطلس یادگیری در آموزش‌وپرورش تدوین شد که براساس آن دانش‌آموزان می‌توانند روش یادگیری خود را به صورت حضوری، مجازی و آموزش از شبکه تلویزیون انتخاب کنند.

وی گفت: همچنین در زمینه ساماندهی نیروی انسانی تدابیر مختلف داشتیم و توانستیم کمبود ۱۹ هزار نیروی انسانی خود را از طریق خرید خدمات آموزشی، نیروهای حق‌التدرسی‌ها، آزاد و شاغلین بازنشسته تامین کنیم.

خدابنده افزود: بالغ بر ۲۰میلیارد تومان سرانه بهداشتی به حساب مدارس واریز شده است، اما از آنجایی که ضدعفونی کردن مدارس هزینه بالایی دارد و این مبلغ کفایت همه مدارس استان را نمی‌کند، هنوز مدیران مدارس با مشکل مواجه هستند. این امر توسط کارشناسان آموزش‌وپرورش و کارشناسان بهداشت دانشگاه علوم ‌پزشکی استان در حال رصد است تا بتوانند محیط امنی را برای دانش‌آموزان و همکاران فراهم کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در همین ایام مسابقات قرآن دانش‌آموزان و همچنین مسابقات قرآن فرهنگیان با میزبانی خراسان رضوی به‌صورت مجازی برگزار شد که دانش‌آموزان استان رتبه اول کشور را کسب کردند.   همچنین در اعلام نتایج کنکور سراسری سال ۹۹ در رتبه‌های یک و دو رقمی و همچنین در المپیک توانستیم رتبه دوم را بعد از تهران کسب نماییم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها