سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا در خراسان رضوی گفت: با توجه به وضعیت قرمز، از هموطنان تقاضا داریم به مشهد سفر نکنند زیرا اگر رفتار مردم در رعایت دستورات پیشگیرانه برای مهار انتقال ویروس همه‌گیر کرونا تغییر نکند روزهای تلخ و سختی را در پیش رو خواهیم داشت.

سفر به مشهد در روزهای کرونایی تلخی در پی خواهد داشت

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمدحسین بحرینی افزود: مشهد هم‌اینک از لحاظ شیوع بیماری کووید ۱۹ شرایط خوبی ندارد زیرا تعداد مراجعان سرپایی، بستری و مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروی کرونا در سطح این کلانشهر در حال افزایش است.

وی ادامه داد: هم‌اینک روزانه ۱۵۰ تا ۱۸۰ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد پذیرش می‌شوند. ۱۸۰ تا ۲۰۰ نفر نیز در بخش‌ مراقبتهای ویژه بیمارستانهای این دانشگاه بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از هموطنان تقاضا داریم در روزهای پایانی ماه صفر به مشهد سفر نکنند و از راه دور و از داخل منزل، ارادت خود را به ساحت امام مهربانیها حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) نشان دهند.

وی افزود: از مردم می‌خواهم سفرهای خود را محدود کنند و از حضور در مکان‌های شلوغ به شدت بپرهیزند تا کادر بهداشت و درمان نیز استراحت کنند.

بحرینی ادامه داد: در دهه آخر ماه صفر طبق دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا ممنوعیت راهپیمایی کوتاه یا طولانی داخل شهر و خارج از شهر اعمال شده و در خصوص برگزاری مراسم عزاداری نیز طبق پروتکل‌های بهداشتی باید این مراسم معنوی در فضای باز و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و خودداری از تجمع انجام شود.

وی بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، بهداشت فردی و پرهیز از تجمع تاکید کرد و گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث کاهش آمار مبتلایان و فوت شدگان ناشی از کرونا خواهد شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها