نشست فراکسیون مدیریت شهری مجلس با هدف بررسی مسائل و مشکلات شهرستان پردیس با حضور مسئولان اجرایی این شهرستان برگزار شد.

برگزاری نشست بررسی مشکلات شهرستان پردیس در فراکسیون مدیریت شهری مجلس

قدس آنلاین: نشست فراکسیون مدیریت شهری و روستایی صبح دیروز ( ۲۲ مهر ماه ) با حضور مسئولان شهرستان پردیس با هدف بررسی مشکلات شهری این منطقه برگزار شد.
محسن پیرهادی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه با اشاره به اینکه رویکرد جلسه فراکسیون مدیریت شهری، نظارتی است، گفت: بخشی از مسائل و مشکلات شهر پردیس نیازمند هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی و بخشی دیگر مربوط به مسائل بودجه‌ای است. از این رو در جلسه امروز  به بیان مشکلات این شهرستان می‌‎پردازیم و پس از احصا مسائل با همکاری نمایندگان استان تهران تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عدم اجرای صحیح و کامل قوانین موجود نیز مشکلاتی را ایجاد کرده که با نظارت مدون مجمع نمایندگان استان و اعضای فراکسیون مدیریت شهری قابل حل است.رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی با تاکید بر اینکه محدودیت‌های بودجه به دلیل مشکلات اقتصادی کشور کاملا محسوس بوده اما بخشی از آن قابل حل است، ادامه داد: برخی از مشکلاتی که مردم با آن دسته و پنجه نرم می‌کنند مسائل خردی است که با پیگیری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی رفع می‌شود در این میان ممکن است خلاء‌ها و یا نواقص قانونی نیز وجود داشته باشد که با پیگیری نمایندگان استان تهران مرتفع می‌شود. 

 
ضرورت بهره‌برداری از ظرفیت‌های توریستی و گردشگری  پردیس
مجتبی توانگر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن تاکید بر ظرفیت‌های اقتصادی شهرستان پردیس، اظهار کرد: این شهرستان ظرفیت بسیار خوبی در حوزه گردشگری و توریستی دارد که از جمله این ظرفیت‌ها نزدیکی این شهر به پیست آبعلی، سد لار، دره بهشت و بزرگترین پارک علمی و فناوری خاورمیانه است که باید از آن‌ها نهایت بهره‌برداری را داشته باشیم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم در ادامه ابراز امیدواری کرد که با همکاری و هماهنگی نهادهای دولتی و حکومتی مشکلات و موانع موجود قابل حل است.
 
 
شهرستان پردیس با وجود نزدیکی به پایتخت مظلوم واقع شده است
احمد نادری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، نیز با بیان اینکه از ابتدای دوره نمایندگی خود با دایر کردن دفتر نماینده‌ها در  شهرستان پردیس تمامی مسائل و مشکلات این شهر را بررسی و پیگیری کردیم، افزود: پردیس علی رغم اینکه در نزدیکی شهر تهران قرار دارد اما به نوعی مظلوم واقع شده است چرا که امکان بدنیا آمدن و فوت کردن به دلیل نبود بیمارستان و آرامستان در این شهر وجود ندارد.
زیرساخت‌های شهرستان پردیس متناسب با رشد جمعیتی آن نیست
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رشد جمعیت شهرستان پردیس بسیار فراتر از شهرهای دیگر بوده و زیر ساخت‌های آن متناسب با جمعیت توسعه پیدا نکرده است. برخی از پروژه های نیمه تمام شهر با پیگیری نمایندگان استان تهران مانند بیمارستان الغدیر رو به اتمام بوده و به زودی بخش اورژانس آن افتتاح خواهد شد. نمایندگان به صورت جدی پای کار مسائل و مشکلات شهرستان پردیس ایستاده اند و در تمامی حوزه های مربوطه می‌توانید روی کمک مجلس حساب باز کنید. 

مشکلات اساسی و اولویت دار شهرستان پردیس
در ادامه این نشست مسئولان دولتی، اجرایی و نظامی شهرستان پردیس اعم از فرماندار، رئیس اداره اطلاعات، امام جمعه شهرستان، رئیس و  اعضای شورای شهر پردیس و بومهن، فرمانده نیروی انتظامی پردیس، مسئولان اداره آب و فاضلاب، برق و جهاد کشاورزی شهرستان نیز به بیان مشکلات و مسائل اولویت‌ دار شهر پردیس و بومهن پرداختند. مشکلاتی چون کمبودهای بودجه‌ای، نبود پیوست‌های اجتماعی، فرهنگی و مذهبی در توسعه شهر پردیس، کمبود امکانات ورزشی، وجود بافت‌های فرسوده بومهن، مشکلات مربوطه به راه‌های مواصلاتی، نبود تصفیه خانه مناسب و مشکلات مربوط به شبکه فاضلاب شهری، وجود سکونتگاه‌های غیر رسمی، وجود اراضی گسترده قولنامه‌ای و فاقد سند رسمی و افزایش ساخت و سازهای غیر مجاز، موانع احداث مترو پردیس، مشکلات حمل و نقل درون شهری، فعالیت آزاد دهنده دلالان مسکن در شهرستان پردیس، کبود فضاهای فرهنگی، ورزشی و تفریحی، نبود شرایط لازم برای ساخت کمپ ترک اعتیاد، محصور بودن شهر توسط اراضی تحت تملک سازمان محیط زیست به عنوان مانعی برای توسعه و سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی، بی‌توجهی به مباحث مدیریت بحران در صورت وقوع زلزله از جمله مسائلی بود که اعضای حاضر به عنوان مشکلات اصلی و اساسی شهر پردیس آز آن یاد کرده و از نمایندگان استان تهران و رئیس فراکسیون مدیریت شهری طلب مساعدت و حمایت کردند.


ضرورت توجه به ابعاد محیط زیستی پروژه‌های شهری 
پیرهادی در پایان جلسه مذکور نیز به همگرایی و همدلی مسئولان شهرستان پردیس اشاره کرد و افزود: برخی از پروژه‌های و ساخت و سازهای این شهرستان به دلیل وجود کمبودهای بودجه‌ای نیمه‌ تمام بوده که باید تکمیل شود. اما معتقدم هر مسئله و پروژه ای که در شهرستان پردیس پیگیری می‌شود باید به پیوست‌های آب، خاک و هوای آن دقت شود تا در اجرای آنها به صورت ناخواسته آسیبی به محیط زیست وارد نشود که ناچار شویم سال‌های بعد برای رفع آن چندین برابر هزینه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در تمامی پروژه‌های باید پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی در نظر گرفته شود، تصریح کرد: در روند توسعه شهری باید به مباحث فرهنگی و  اجتماعی توجه ویژه‌ای داشته باشیم و این مباحث به عنوان یک اولویت در اجرای پروژه ها قرار بگیرد.


ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه زیرساخت‌های شهرستان
رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس یازدهم ادامه داد: با توجه به کسری بودجه‌ای که دولت با آن مواجه است، اجرای برخی از پروژه‌ها امکان پذیر نیست البته مجلس در برنامه بودجه سال آینده تمامی اولویت‌های این شهر را در نظر گرفته و پیگیری می‌کند اما امکان تامین منابع مالی برای تمامی پروژه های خرد این شهرستان وجود ندارد از این رو معتقدم باید از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه‌ها استفاده کنیم و انتفاع بخش خصوصی را سرمایه‌گذاری در بخش‌های زیرساختی تعریف کنیم و این پروژه ها با اولویت‌های اجتماعی، فرهنگی و مذهبی اجرا شود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد : مشکلات مربوطه به عدم اجرای صحیح قوانین و یا خلاء های قانونی وجود دارد که با همت و پیگیری نمایندگان تاحصول نتیجه مطلوب پیگیری خواهد شد. همچنین با توجه به تاکید دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به پیگیری مسائل مربوطه به استان تهران، از ایشان هم کمک خواهیم گرفت تا هر چه سریع‌تر مشکلات مردم رفع شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها