همدان - نایب رئیس شورای شهر همدان گفت: رخداد ۳۰ مهر که توسط دانش آموزان همدانی در سال ۱۳۵۷ رقم خورد اقدام ارزشمند و حماسی بود که باید در تقویم استان همدان گنجانده شود.

رخداد ۳۰ مهر ۵۷ در تقویم استان همدان گنجانده شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان ، ابراهیم مولوی عصر سه شنبه در کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان بابیان اینکه رخداد ۳۰ مهر که توسط دانش آموزان همدانی در سال ۱۳۵۷ رقم خورد اقدام ارزشمند و حماسی بود؛ افزود: این حماسه در سالی که منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی شد، یک تلنگر و اتفاق خاص بود که موجب شد روند شکل‌گیری انقلاب سرعت بیشتری بگیرد.

مولوی با بیان اینکه حماسه ۳۰ مهر سال ۵۷ متأسفانه مغفول مانده است، گفت: باید حماسه ۳۰ مهر به عنوان یک برنامه و رویداد مهم فرهنگی در تقویم استان همدان گنجانده شود، زیرا دانش‌آموزانی که در آن ایام این حرکت حماسی را آفریدند بعدها در سال‌های نورانی دفاع مقدس با ایثار و جانفشانی خود صحنه زرین دیگری رقم زده و بسیاری از آن عزیزان شربت شهادت نوشیدند.

نایب رئیس شورای شهر همدان افزود: باید در راستای شناساندن اهداف این قیام دانش‌آموزان، گام‌های مثبتی برداشته شود و اقدامات مؤثری به همراه برنامه‌ریزی مناسب و کمترین هزینه در راستای پاسداشت و گرامیداشت این رخداد مهم انجام دهیم.

برچسب‌ها