معاون عمرانی فرمانداری مشهد گفت: اگرچه از طریق شرکت های خدمات رسان نظیر آب، برق و گاز آمار واحد های خالی به راحتی قابل احصا و شناسایی است، اما عملا تاکنون به دلیل برخی مسائل و ضعف هایی که وجود دارد آمار دقیقی از این موضوع در مشهد وجود ندارد.

آمار دقیقی از خانه‌های خالی در مشهد وجود ندارد/افزایش پروژه‌های بلاتکلیف شهرستان مشهد

مهدی برامکی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: در سال گذشته  در قالب اعتبارات استانی پیوست قانون ۹۵میلیارد تومان و در سال جاری ۹۱میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی شهرستان مشهد در نظر گرفته شده است که در مدت ۴ماهه ابتدایی سال جاری ۴.۳درصد اعتبارات عمرانی شهرستان کاهش داشته است.
برامکی ادامه داد: در موضوع اعتبارات متوازن نیز سال گذشته ۱۳۲میلیارد تومان در مرحله اول برای پروژه های عمرانی شهرستان به تصویب رسیده بود که امسال به ۱۲۵.۵میلیارد تومان رسیده است که حدود ۵درصد کاهش داشته است .
وی افزود:  میانگین تخصیص کل اعتبارات شهرستان در سال گذشته ۴۳.۳درصد در قالب ۴۸۱پروژه  بوده است و امسال ۳۵۵پروژه مربوط به اعتبارات پیوست قانون و ۱۴۳پروژه مربوط به قانون توسعه متوازن می باشد که در مجموع ۴۹۸پروژه در قالب ۵۳دستگاه اجرایی توزیع اعتبار شده است که بیشترین اعتبارات مربوط به اداره کل توسعه تجهیز و نوسازی مدارس استان بعنوان مجری ذیصلاح پروژه های آموزش و پرورش بوده است. 

معاون عمرانی فرمانداری شهرستان مشهد همچنین افزود: تعداد پروژه های بلاتکلیف این شهرستان متاسفانه به دلایلی نظیر کمبود اعتبار افزایش یافته است ، در حال حاضر بالغ بر ۷۰۰پروژه  اجرایی مربوط به ۵۳دستگاه دولتی در شهرستان مشهد در حال اجرا است که بازدید میدانی و رصد دقیق آنها شروع شده و تا حدود ۱ماه آینده آمار دقیقی از وضعیت این پروژه ها ، پیشرفت فیزیکی و میزان اعتبار لازم برای تکمیل آنها اعلام خواهد شد.

وی افزود:برای پروژه جاده زائران پیاده امام رضا(ع) در محدوده شهرستان مشهد امسال بودجه ای از محل اعتبارات استانی تعریف نشده است.

برامکی بیان داشت: در حال حاضر آماری از تعداد واحدهای مسکونی خالی در شهر مقدس مشهد در اختیاری فرمانداری این شهرستان نیست.
وی با بیان اینکه  شناسایی این واحدها به اداره امورمالیاتی تکلیف شده و در حال انجام است، تصریح کرد: از طریق شرکت های خدمات رسان نظیر آب، برق و گاز آمار این واحد ها به راحتی قابل احصا و شناسایی است، اما عملا تاکنون به دلیل برخی مسائل و ضعف هایی که وجود دارد آمار دقیقی از این موضوع وجود ندارد.


انتهای پیام/

 

برچسب‌ها