خراسان شمالی- مدیر کل اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۵۶ درصد موقافت خراسان شمالی دارای سند مالکیت هستند.

۵۶ درصد موقوفات خراسان شمالی دارای سند مالکیت هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام عظیم آسوده پبیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته وقف که در امامزاده سید عباس(ع) بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: هم اکنون ۲۱۷ موقوفه خراسان شمالی دارای سند هستند که از این تعداد ۱۵۹ موقوفه سند جدید صادر شده و مابقی نیز در مرحله نهایی اخذ سندهستند.

وی به تمدید و تجدید اجاره موقوفات با تعداد دو هزارو ۳۱۶ موقوفه هم اشاره کرد و ادامه داد: بیش از یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال از اجاره رقبه های خراسان شمالی  که بعلت شیوع کرونا آسیب دیدند به مستاجران بخشیده شد.

حجت الاسلام آسوده با اشاره به مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا  گفت: با موافقت سازمان اوقاف  و امور خیریه، دو ماه از اجاره بهای ۶۰ مستاجر رقبات استان  که در زمینه تجاری، آموزشی و اجتماعی فعالیت داشتند، بعلت شیوع کرونا بخشوده شد.

وی به تعمیر، مرمت و بازسازی ۲۳ بقعه متبرکه با مساحت دوهزارو ۲۱۵ مترمربع طی نیمه نخست امسال اشاره کرد و گفت: در این راستا ۱۶ میلیارد ریال برای بقاع متبرکه و همچنین مساجد استان هزینه شده است.

 وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۴۲ وقف جدید به ثبت رسیده است، افزود: در حال حاضر پنج مرکز افق در بقاع متبرکه فعال است و باید تا آخر سال ۲۵ سهمیه دیگر را هم در بقاع متبرکه سایر شهرستان ها محقق کنیم.

 مدیر کل اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی در ادامه غباروبی گلزار شهدا و بقاع متبرکه، ویژه برنامه های شب شهادت پیامبر(ص)، امام حسن مجتبی و امام رضا(ع)، برپایی موکب قدم های آسمانی تا امام مهربانی، مراسم تجلیل از واقفین و خیرین و رونمایی از وقف جمعی غدیر و... را از جمله برنامه های هفته وقف در استان عنوان کرد.

 

برچسب‌ها