اداره کنترل و پیشگیری از بیماری کره جنوبی اعلام کرد که روز چهارشنبه بیش از ۵۰ نفر از خدمه ، پرستاران و کارکنان یک بیمارستان در شهر بوسان این کشور به کرونا مبتلا شده اند.

کره جنوبی؛ ابتلای بیش از 50 نفر به کرونا در یک بیمارستان

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از این اداره ، مبتلایان از بیمارستان بوسان در محله ماندوک هستند و ۵ نفر نیز که در این بیمارستان با هم همکار بودند به دلیل عفونت شدید جانشان را از دست داده اند. از ماه گذشته میلادی به این طرف تاکنون ۸ نفر براثر کرونا در این بیمارستان جان باخته اند.

در گزارش این اداره آمده است که موارد جدید ابتلا باعث نگرانی های فزاینده ای از شیوع خوشه ای بیماری در شهر بندری بوسان در جنوب شرقی کره جنوبی شده است و می تواند باعث همه گیری گسترده و افزایش شمار مبتلایان شود.

براساس این گزارش ، امروز در کره جنوبی ۸۴ نفر به کرونا مبتلا شده اند و شمار کل مبتلایان در این کشور به ۲۴ هزار و ۸۸۹ نفر رسیده است.

دولت قوانین فاصله گذاری اجتماعی را در روزهای اخیر به دلیل مهار تدریجی ویروس کاهش داده و امکان برگزاری لیگ های ورزشی را با جمعیت ۳۰ درصد در ورزشگاه ها فراهم کرده است.

کره جنوبی از ماه اگوست ( مرداد) تاکنون شاهد افزایش شمار مبتلایان به کرونا بخصوص در پایتخت و نواحی اطراف بوده و بارها با شیوع خوشه ای این ویروس مواجه شده است. از آن زمان به این طرف شمار مبتلایان در کره جنوبی همواره دو رقمی بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها