رییس پلیس ‌راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی به دستورالعمل اجرایی وزارت کشور برای منع سفر به مشهد اشاره و تاکید کرد: سرپیچی از این طرح برای رانندگان خودروهای متخلف مشکلات زیادی به همراه خواهد داشت.

سرپیچی از منع سفر به مشهد مشکلات زیادی برای متخلفان خواهد داشت

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ هادی امیدوار گفت: اجرای طرح منع آمد و شد به مشهد از ساعت ۲۴ دیشب آغاز شده و همزمان با آن "طرح پایش سامانه‌ای" خودروها همراه با استقرار نیروهای پلیس راه در طول مسیرهای جاده‌ای منتهی به مشهد در خراسان رضوی در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در این چارچوب کنترل پلیس به منظور ممامنعت از رفت و آمد خودروهای پلاک‌ غیربومی در جاده‌های خراسان رضوی به صورت پایش سامانه‌ای انجام می‌شود.

رییس پلیس ‌راه خراسان رضوی گفت: بر این اساس پلاکهای غیربومی خودروها در سامانه ثبت و بافاصله هشدار برگشت به مالکان خودروها از طریق سامانه ابلاغ می‌شود.
وی افزود: در صورت بی‌توجهی به دستور برگشت برخورد قانونی "توقیف سیستمی" برای خودروهای متخلف ثبت می‌شود و به عنوان تخلف نیز در سوابق راننده نیز درج خواهد شد و سرپیچی از این طرح برای رانندگان مشکلات زیادی به همراه خواهد داشت.
سرهنگ امیدوار ادامه داد: خوشبختانه مردم توصیه‌های ستاد ملی کرونا را جدی گرفته‌اند و در حال حاضر ترافیک در جاده‌های استان عادی و روان است.
وی همچنین به سوانح اخیر رانندگی در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: گفت: ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ فقره تصادف جرحی با ۱۹ مجروح در جاده‌های این استان رخ داده ‌است.  
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پیرو ابلاغیه ریاست جمهوری دیروز ۲۳ مهر ماه جزییات اعمال محدودیت‌های سفر از مبدا یا مقصد پنج کلانشهر تهران، کرج، اصفهان، مشهد و ارومیه را اعلام کرد.

بر این اساس محدودیتها از مبدا یا مقصد این پنج کلانشهر از ساعت ۲۴ چهارشنبه شب ۲۴ مهر ماه اعمال شد و پیرو ابلاغیه وزارت کشور به استانداری خراسان رضوی سفر به تا ظهر روز ۲۷ مهر ماه جاری یکشنبه ممنوع خواهد بود.  

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۵۱۳ هزار و ۲۱۹ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۲۹ هزار و ۳۴۹ نفر را در کشورمان گرفته است.  همچنین تاکنون ۴۱۴ هزار و ۸۳۱ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۳۸ میلیون و ۴۳۳ هزار و ۴۲۵ نفر را بیمار کرده و جان یک میلیون و ۹۲ هزار و ۸۳ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است.  ۲۸ میلیون و ۸۸۸ هزار و ۲۲۰ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان، تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با هشت میلیون و ۹۴ هزار و ۸۳۴ بیمار کووید ۱۹ و ۲۲۰ هزار و ۹۳۹ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است.  پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.  

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان و جانباختگان پاندمی کرونا جایگاه دوازدهم را پس از آفریقای جنوبی در میان کشورهای جهان دارد.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها