علی‌پور: معاون بازرگانی سازمان صمت خراسان رضوی گفت: در هفته گذشته از محل واحدهای تولیدی استان هزار تن روغن فراوری شده تأمین شد که ۵۰۰ تن به شهرستان‌ها ومابقی درحال توزیع در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، شرکت‌های تعاونی و شبکه‌های صنفی سطح شهر مشهد است.

توزیع ۵۰۰ تن روغن خوراکی در بازار مشهد

علی غفوری مقدم با اشاره به علل کمبود و گرانی روغن نباتی در هفته‌های اخیر اظهار کرد: به دلیل آنکه بخش قابل توجهی از روغن مصرفی ما از سوی کارخانه‌های دیگر استان‌ها تأمین می‌شود و همچنین کارخانه‌های یادشده تأمین‌کننده مواد اولیه کارخانه‌های داخلی استان هستند، به دنبال تأخیر در تحویل روغن‌های مورد نیاز از سوی آن‌ها، با مشکلاتی مواجه شدیم.

وی با تأکید بر برگزاری جلسات مکرر با مسئولان و مدیران کارخانه‌های تولیدی داخل استان تصریح کرد: وزارت صمت سهمیه‌ای حدود ۳۰ هزار تن روغن‌خام برای توزیع در کشور درنظر گرفته که حدود ۲ هزار و ۴۶۰ تن آن به خراسان رضوی اختصاص یافته است. به این ترتیب ۵۰ درصد این میزان در اختیار کارخانه‌های داخل استان قرار گرفته و مابقی براساس جدول تعریف شده به دیگر واحدهای تولیدی خارج از استان تحویل می‌شود.

معاون بازرگانی سازمان صمت خراسان رضوی افزود: همچنین درخواست کردیم وزارت صمت و شرکت بازرگانی دولتی ایران، سهمیه استانی روغن خام را به واحدهای تولیدی استان اختصاص دهند.

وی یادآور شد: با وجود چهار تا پنج کارخانه تولید روغن نباتی در استان، تنها ۲۰ درصد روغن مورد نیاز از طریق واحدهای یادشده تأمین می‌شود.

علی غفوری‌مقدم افزود: با اختصاص سهمیه‌ها به واحدهای درون استانی، از یک طرف ظرفیت تولید کارخانه‌ها افزایش خواهد یافت و از سوی دیگر روند توزیع و دسترسی با سهولت بیشتری انجام می‌شود. از این رو بنابر تصمیماتی که از طریق کمیسیون تنظیم بازار استان در حال بررسی است، به دنبال آن هستیم تا بتوانیم سهم کارخانه‌های تولیدی را افزایش دهیم، چراکه آن‌ها توان افزایش ظرفیت تولید را دارند.

برچسب‌ها