رییس اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در پی دستور صادره مبنی بر رعایت قیمت مصوب فروش ماسک در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی، نظارت بر این بخش‌ها در استان افزایش یافت.

نظارت بر فروش ماسک در خراسان رضوی افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، بخشعلی بیاتی  اظهار کرد: قیمت مصوب ماسک سه لایه پزشکی که در واحدهای صنعتی تولید شده باشد، برای مصرف کننده ۱۳ هزار ریال و این قیمت برای ماسک سه لایه تولیدی در واحدهای کارگاهی ۱۵ هزار ریال است.

وی ادامه داد: فروشندگان ماسک باید قیمت مصوب را رعایت کنند، در غیر این صورت به جرم گران فروشی به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

رییس اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از زمان شیوع کرونا در اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ مهرماه امسال بازرسان این سازمان و اتاق اصناف، ۱۴ هزار و ۵۶۰ فقره بازرسی در خصوص کالاهای بهداشتی و سلامت محور در بخش‌های تولیدی، توزیعی و عرضه داشته‌اند.

وی افزود: این بازرسی‌ها منجر به گزارش ۳۲۲ فقره تخلف از قبیل عرضه کالای تقلبی، گران فروشی و عرضه خارج از شبکه و تشکیل پرونده به مبلغ ۵۸.۲ میلیارد ریال و ارسال آنها به تعزیرات حکومتی شده است.

بیاتی ادامه داد: این تخلفات در خصوص هفت هزار و ۴۲۸ لیتر الکل، یک میلیون و ۱۵ هزار و ۸۹۸ عدد ماسک سه لایه پزشکی، ۳۷ هزار و ۹۳۸ جفت دستکش لاتکس، ۲۱ هزار و ۸۳۱ لیتر محلول ضدعفونی کننده، ۱۲ هزار و ۲۰۰ بطری ۲۵۰ سی.سی و ۸۰۰ لیتر فله‌ای ژل ضدعفونی کننده، پد الکلی، لباس کرونایی، شیلد و پارچه ملت بلون بوده است.

وی به مردم توصیه کرد ماسک را از فروشگاه‌های معتبر و مجاز خریداری کنند زیرا برخی ماسکها فاقد پارچه ملت بلون هستند یا ابعاد استاندارد به طول ۱۷.۵ تا ۱۹ سانتیمتر را ندارند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها