مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که همه نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان تا پایان سال جاری میلادی این کشور را ترک نخواهند کرد.

کاخ سفید: نظامیان آمریکایی در سال جاری میلادی افغانستان را ترک نمی‌کنند

قدس آنلاین؛ «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی آمریکا درباره احتمال خروج نظامیان این کشور از افغانستان گفت که تاپایان سال ۲۰۲۰ تمام نظامیان آمریکایی از این کشور خارج نخواهند شد.

وی در کنفرانس ویدئویی انستیتو اسپین گفت که شمار نظامیان آمریکایی در افغانستان در اوائل سال ۲۰۲۱ میلادی به ۲۵۰۰ تن کاهش خوهد یافت.

اوبرایان اظهارداشت که اگر مذاکرات بین‌الافغانی پیشرفت داشت، هیچ چیزی بهتر از این نبود که نیروها را خارج کنیم.

مشاور امنیت ملی آمریکا ادامه داد که در شرایط کنونی ما با متحدان اروپایی خود در یک مسیر قرار داریم، باهم به افغانستان آمدیم و باهم نیز خارج خواهیم شد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که ترامپ رئیس جمهور آمریکا دو هفته پیش در توئیتی گفته بود که همه نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان را تا پایان سال جاری میلادی به آمریکا باز می‌گرداند.

رئیس جمهور آمریکا در حالی زمان خروج کامل نیروها از افغانستان را اعلام کرد که در نظرسنجی‌ها از جو بایدن عقب است و براساس نظرسنجی‌های اخیر ۷۶ درصد مردم آمریکا از خروج نظامیان این کشور از افغانستان حمایت می‌کنند.

بنابراین به نظر می‌رسد، ترامپ در نظر دارد با وعده بازگرداندن نیروها به خانه تاکید کند که موفق به انجام چیزی شده که دولت بوش و اوباما قادر به انجام آن نبودند.

چندی پیش نیز «لس‌آنجلس تایمز» گزارش داد که فرماندهان ارشد آمریکایی و مقامات کاخ سفید توافق کرده‌اند تا بیش از ۴ هزار نظامی این کشور تا پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در افغانستان باقی بمانند.

از سوی دیگر، کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا نیز لایحه‌ای را تصویب کرده تا از خروج کامل نیروها توسط ترامپ جلوگیری شود و ترک افغانستان به شرایط میدانی مشخص منوط شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها