محمدرضا عارف گفت: اصلاح‌طلبان به خاطر برخی ناکارآمدی‌های دولت که به سرمایه اجتماعی اصلاحات ضربه زد حاضر به عذرخواهی هستند.

عارف: حاضریم از مردم عذرخواهی کنیم/ هیچ گاه منکر حمایت از روحانی نشدیم

قدس آنلاین؛ ایسنا سخنان محمدرضا عارف، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و رئیس بنیاد باران در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی و مدنی شهرستان ری را منتشر کرده است که مهمترین بخش‌های آن در ادامه آمده است.

- آنچه بعد از ۴۲ سال از انقلاب  به‌دست‌آمده است قطعاً بسیار ارزشمند است ولی ما به اهداف نهایی نرسیده‌ایم که بگوییم دیگر در جامعه تغییر لازم نیست.

- تغییر در این مرحله یک تفاوت اساسی با تغییر در قبل از انقلاب دارد، در قبل از انقلاب تغییر برای از پای درآوردن یک رژیم تا بن دندان فاسد و وابسته به بیگانه بود و امروز تغییر برای این است که نظامی که از متن جامعه درآمده است به اهداف خود برسد.

- معتقدیم با روند فعلی که ممکن است حتی با حسن نیت هم باشد، پیشرفت کشور دور از دسترس است.

- در دولت آقای احمدی‌نژاد ساختارها نابود شد در دولت آقای روحانی هم با جزیره‌ای عمل کردن شاهد وضعیت فعلی کشور هستیم.

- در دهه ۹۰ شاهد بی‌سابقه‌ترین هجمه‌ها و حملات به جریان اصلاحات بودیم .این حملات هم به تفکر اصلاحات بود و هم به افراد اصلاح‌طلب که به‌نوعی سمبل جریان اصلاحات محسوب می‌شدند و متأسفانه این روند تخریبی دامن خود جریان اصلاحات را هم گرفت و از داخل این جریان اظهارنظرهایی که روند تخریبی رقیب اصلاحات را تقویت می‌کرد شنیده شد.

- مردم به خاطر برخی ناکارآمدی‌ها و وضعیت معیشتی که با آن دست‌به‌گریبان هستند گلایه‌های به حقی از مسئولان دارند.

- اصلاح‌طلبانی که به گفتمان اصلاح‌طلبی اعتقاد راسخ دارند هیچ‌گاه در نقش اپوزیسیون ظاهر نمی‌شوند.

- اصلاح‌طلبان برخلاف رقیب خود هیچ‌گاه حمایت از آقای روحانی را انکار نکرده‌اند و به خاطر برخی ناکارآمدی‌های دولت که به سرمایه اجتماعی اصلاحات ضربه زد حاضر به عذرخواهی هستند.

- انتظار بود بعد از دستاوردهای ارزشمند گفتمان اصلاح‌طلبی در دهه ۹۰ یک صدا از داخل جریان اصلاحات شنیده شود.

- عده‌ای با اظهارنظرهای نسنجیده به انسجام جریان اصلاحات ضربه زدند و به همین دلیل هدف ما در مقطع فعلی باید بازگرداندن انسجام در خانواده اصلاحات باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها