۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 724724

مقامات فرانسه روز سه شنبه اعلام کردند که برای مقابله با عناصر افراطی یک مسجد در حومه پاریس را خواهند بست.

مساجد فرانسه تعطیل شد

به گزارش قدس آنلاین به نقی از فرانس ۲۴، وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که مسجد (مسجد جامع پاتین) در حومه شمال شرقی پاریس  از چهارشنبه شب به مدت شش ماه بسته خواهد شد.

جرالد دارمین وزیر کشور فرانسه دستور بستن مسجد در پاریس را به عنوان بخشی از اقدامات مقابله با رادیکالیسم پس از قتل یک معلم فرانسوی صادر کرد.

اقدامات دولت فرانسه در بستن مساجد پس از آن انجام می شود که یک فرد مهاجر چچنی در هفته گذشته به یک معلم تاریخ حمله کرده و به علت انتشار کاریکاتور موهن علیه پیامبر اسلام وی را به قتل رساند.

«امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه حمله به این معلم را که در حومه پاریس روی داد، «حمله تروریستی » توصیف و آن را محکوم کرد.

مکرون از مدرسه‌ای در منطقه کنفلان -سنت- اونورین در حومه پاریس که این معلم در آن تاریخ تدریس می‌کرده و حادثه قتل او در نزدیکی آن روی داده، بازدید کرد و گفت: یکی از هموطنان ما کشته شده است، چون درس آزادی باورمندی یا ناباورمند بودن را می‌داد.

مکرون هفته گذشته با سخنان تند درباره مسلمانان گفت که دولت در دسامبر (آذر) لایحه‌ای را برای تقویت قانونی مربوط به سال ۱۹۰۵ ارائه می‌کند که کلیسا و دولت فرانسه را به طور رسمی از هم جدا می‌کند.

«رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه نیز در پاسخ با انتقاد از اظهارات اخیر مکرون درباره اسلام گفت: سخنان رییس جمهوری فرانسه  بی احترامی به مسلمانان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها