رهبر اقلیت دموکرات در مجلس سنای گفته بر خلاف ادعای مدیر اطلاعات ملی این کشور ایران قصد تضعیف هیچ‌یک از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را ندارد.

خود آمریکایی‌ها هم ادعاهای مدیر امنیت ملی را قبول ندارند

قدس آنلاین: «چاک شومر»، رهبر اقلیت دموکرات در مجلس سنای آمریکا بعد از شرکت در یک نشست توجیهی محرمانه گفت که بر خلاف ادعای مدیر اطلاعات ملی آمریکا ایران قصد تضعیف هیچ‌یک از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را ندارد.

به نوشته پایگاه «هیل»، وابسته به کنگره آمریکا شومر گفت بعد از شرکت در نشست توجیهی پشت درهای بسته با مدیر اطلاعات ملی آمریکا مجاب نشده که ایران قصد تضعیف «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور مستقر آمریکا را داشته است.

شومر در مصاحبه با شبکه خبری «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» گفت: «من عصر امروز در جریان یک گزارش طبقه‌بندی‌شده در این خصوص قرار گرفتم. نمی‌توانم درباره جزئیات این گزارش صحبت کنم ولی می‌توانم بگویم که یک چیز برای من روشن بود و آن اینکه قصد ایران در اینجا و قصد روسیه در خیلی جاهای دیگر، اساساً تضعیف اعتماد به انتخابات ما است.»

چاک شومر در ادامه اضافه کرد: «من فکر نمی‌کنم که هدف این فعالیت، اعتبارزدایی از رئیس‌جمهور ترامپ بوده باشد.»

در همین حال رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در گزارش مدیر امنیت ملی آمریکا مبنی بر قصد ایران برای دخالت در انتخابات آمریکا تشکیک کرد.

نانسی پلوسی در اتهام دخالت ایران در انتخابات آمریکا تشکیک کرد

«نانسی پلوسی» قبل از رفتن به نشست محرمانه توجیهی مدیر امنیت ملی آمریکا گفت: «ایران، بازیگری بد است اما به هیچ عنوان هم‌ارز [روسیه] نیست.»

نانسی پلوسی در کنفرانس خبری روز پنجشنبه از راتکلیف خواست از انتشار اطلاعاتی که باعث هراس رأی‌دهندگان از مشارکت در انتخابات می‌شود خودداری کند.

او گفت: «ما نمی‌خواهیم در حال حاضر پیام‌هایی از مدیر امنیت ملی منتشر شود که باعث ایجاد این برداشت در رأی‌دهندگان بشود که آنها باید از رأی دادن بترسند.»

انتهای پیام/

برچسب‌ها