عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: وزارت امور خارجه باید همه توان خود را برای بازگرداندن اموال بلوکه شده ایران در کره جنوبی به کار گیرد.

کره جنوبی مستعمره سیاسی آمریکاست

قدس آنلاین: ابراهیم رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره بلوکه شدن اموال و دارایی های کشورمان در کره جنوبی، اظهار داشت: ما در حال حاضر درگیر جنگ اقتصادی هستیم و دولت هم بالاخره پس از مدت ها انکار کردن این واقعیت، پذیرفت که کشورمان درگیر جنگ اقتصادی است.

وی با بیان اینکه متأسفانه دولت آرایش جنگی به خود نگرفته است، گفت: گویا دولتمردان هنوز خصومت دشمنان را باور ندارند و باز هم دنبال مذاکره و برجام دیگری هستند تا بلکه از این طریق مسائل و مشکلات داخلی کشور را حل کنند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تجربه برجام به همه ما نشان داد که با امتیاز دادن به کشورهای غربی مشکلات ایران حل نمی شود و ما باید به توانمندی های خودمان تکیه کنیم.

رضایی اظهار داشت: یکی از عرصه‌ها و نمودهای جنگ یا تروریسم اقتصادی، بلوکه شدن اموال و دارایی‌های کشورمان در سایر کشورهاست و دولت باید برای بازگرداندن این اموال به کشورمان همه توان خود را به کار گیرد اما متأسفانه شاهد این مسئله نیستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: علاوه بر این وزارت امور خارجه باید همه توان خود را در خدمت حل مشکلات مردم بگذارد، چرا که امروز مردم مشکلات معیشتی بسیار زیادی دارند.

وی افزود: وزارت خارجه باید در این شرایط به کمک دستگاه های اقتصادی بیاید تا مشکلات معیشتی مردم حل و فصل شود اما متأسفانه طی سال های اخیر اقدامات درخوری در این زمینه از سوی وزارت خارجه مشاهده نکردیم.

رضایی گفت: کره جنوبی مستعمره سیاسی آمریکاست و طی سال های اخیر نشان داده است که اراده ای از خود ندارد و متأسفانه در این شرایط وزارت خارجه ما نیز توان وصول مطالبات ایران از کشورهای خارجی را ندارد و بسیار منفعلانه برخورد می کند.

وی تأکید کرد: ما در مجلس شورای اسلامی بارها به دولتمردان به ویژه مسئولان دستگاه دیپلماسی تذکر دادیم که اقدامات خود را برای بازگرداندن اموال بلوکه شده ایران در سایر کشورها انجام دهند اما شاهد اقدامات قابل توجهی از سوی آنها نیستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت امور خارجه در دور زدن تحریم ها هم می تواند نقش محوری داشته باشد، تصریح کرد: انتظار ما از آنان این است که در شرایط جنگ اقتصادی فعالانه تر عمل کنند و از همه ابزارهای خود برای بازگرداندن اموال و دارایی های ایران از کشورهایی چون کره جنوبی استفاده کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها