گالری های تهران با ۱۴ افتتاحیه از امروز میزبان علاقمندان هنرهای تجسمی خواهند بود.

گشت و گذاری در «باغ‌های سرگردان» تا نگاهی به «روایت و راوی» در گالری فرمانفرما

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، گالری های تهران این هفته نیز میزبان ۱۴ نمایشگاه جدید شدند تا کار خود را برای این هفته با نمایش آثاری از نقاشی، عکس، حجم،  دیجیتال آرت و ... آغاز کنند. علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه ها پیش از حضور از باز بودن گالری ها اطمینان حاصل کنند.

در ادامه به جزییاتی از این نمایشگاه ها اشاره شده است.

گالری ثالث: نمایشگاه آثار شهره اردلان با عنوان «باغ‌های سرگردان» ۲ تا ۱۴ آبان در گالری ثالث واقع در کریم‌خان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ١٤٨ میزبان علاقمندان به هنر است.

گالری فرمانفرما: نمایشگاه گروهی «روایت و راوی» ۲ تا ۱۶ آبان در گالری فرمانفرما به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خردمند شمالی، کوچه اعرابی ۲ برپاست.

در بیانه این نمایشگاه آمده است؛ «روایت و راوی واژگانی هستند که اغلب در حوزه تئاتر، سینما و ادبیات شنیده می شوند. تعمیم این واژگان به حوزه هنر های تجسمی به ویژه چیدمان های هنری معاصر ترفندی است جهت استفاده از ویژگیهای موثر ساختار روایت گونه در تعامل با مخاطب. اما استفاده‌ از این ویژگی نیازمند این است که هنرمند در مقام راوی به خوانش داستانگونه موضوع بپردازد. در چنین صورتی موضوع  از زمینه تاریخی خود به سخن در می آید و در صورت روایت مناسب از آن امکان استمرار حیات را در ذهن مخاطب میابد.  رسیدن به چنین نتیجه ای هدف این نمایشگاه و هنرمندان آن بوده است...»

گالری محسن: نمایشگاه آثار امیرحسین زنجانی با عنوان «سرخوشی» ۲ تا ۲۱ آبان در گالری محسن به نشانی ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک ۴۲ برپا می‌شود.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است؛ «امروزه دنیای ما از تصاویر رسانه ای پر شده، عکاسی به‌ راحتی در دسترس است و ما دائما با تصاویر متعدد سروکار داریم؛ عکس بخشی از زندگی انسان معاصر است. حتا زبان و احساسات ما هم تصویری شده‌اند. بخشی از نقاشی معاصر، نقاشی فیگوراتیو با محوریت استفاده از عکس است. ما از طریق آیکون های تصویری از پیش‌ تعیین‌شده در فضای مجازی احساسات‌مان را به هم نشان می دهیم، این مسئله روزبه روز فراگیرتر می شود و ما درحال بازگشت به عصر زبان تصویری هستیم. به‌ این‌ترتیب اساسا دعوای عکاسی و نقاشی به‌ سرآمده و امروز این دو رسانه به شکلی مسالمت آمیز و گاه مشترک، موجب خلق آثار هنری می شوند. راهگشای این مسیر گرهارد ریشتر بود. او تاثیر زیادی بر نقاشی پست‌مدرن گذاشت؛ جریانی که گسترش زیادی یافته و به ریشه­ های فرهنگی و جغرافیایی هنرمند نقاش گره خورده است...».

گالری دلگشا: نمایشگاه نقاشی نیاز باباتبار با عنوان «باغ سید مصطفی» از ۲ تا ۲۱ آبان در گالری دلگشا واقع در خیابان کریمخان. خیابان ایرانشهر. کوچه مهاجر. پلاک ۳۰ میزبان هنردوستان است.

گالری سیحون: نمایشگاه نقاشی محمدجعفر پاکروان با عنوان «فرهاد، فروغ و باقی ماجرا» ۲ تا ۲۱ آبان در گالری سیحون به نشانی خیابان وزرا، خیابان چهارم، پلاک ۱ برگزار می‌شود.

گالری سرزمین هنر: نمایشگاه گروهی « زبان پنهان روح» از امروز جمعه ۲ آبان تا سه شنبه ۱۳ آبان در این گالری به نشانی اوین، ابتدای سربالایی کچویی، کوچه صفا، پلاک ۴ میزبان علاقمندان است.

گالری شلمان: نمایشگاه نقاشی سمانه کاویانی با عنوان «هر غلظتی محکوم به روان شدن ماندگار اما آروین طلاست» ۲ تا ۷ آبان در گالری شلمان برگزار می‌شود.

آذین فلاحی در بیانه این نمایشگاه آمده است؛ «آنگاه که قلم از روح رنگ ‌پذیرد/ از هیجان گذر کند/ به عشق رقیق گردد و حدود در هم آمیزد/ خرد عاقبت به گدازش طلای ناب بیند ...».

علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبار غربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷ مراجعه کنند.

گالری آیریک: نمایشگاه انفرادی نقاشی « نقاشی های فاطمه استادزاده» از امروز جمعه ۲ آبان تا پنجشنبه ۸ آبان در این گالری به نشانی اتوبان ستاری بلوار فردوس شرق، نبش وفا اذر، مجتمع ایریک سنتر جنوبی، طبقه۳، واحد۱۰۲ برپاست.

گالری احسان:  نمایشگاه گروهی «رهایی» با گردآوری ارغوان افشاریان ۲ تا ۷ آبان در نگارخانه احسان به نشانی اقدسیه، آجودانیه، خیابان چهاردهم شرقی، شماره ۲۲ برپاست.

گالری هفت ثمر: نمایشگاه دیجیتال آرت روحا تیموری با عنوان «زخم‌های بیرونی، تاول‌های درونی» ۲ تا ۷ آبان در گالری هفت ثمر به نشانی خیابان مطهری، خیابان کوه نور، کوچه پنجم، شماره ۸ برپاست.

گالری ویستا: نمایشگاه نقاشی اشکان ماهرویی با عنوان «آشوب» ۲ تا ۱۲ آبان در گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ میزبان هنردوستان است.

اشکان ماهرویی در بیانیه این نمایشگاه آورده است؛ « مرگ و هستی توامان. آشوب خمیرمایه همه چیز است. ابژه طبیعت و ژانر منظره زبانی عالم گیر و همه فهم است. شاید کمتر بتوان موضوعی را یافت که تا این حد با احوالات درونی بشر همخوان باشد استعاره هایی نظیر دریای غم، طوفان خشم، بهار زندگی در تاریخ ادبیات بر این مسئله صحه میگذارد.  

جوهره اصلی مجموعه نقاشی آشوب چشم انداز هایی است که به آنجاها سفر کرده و پس از سیاحت و مطالعه دیداری و تعمیق، تصویر نهایی را در آتلیه خلق نموده ام. از این رو نمیتوان گفت مجموعه رویکردی صرفا طبیعت گرایانه یا بوم شناختی دارد. بلکه محرک اصلی تولید اثر، ثبت عالم شاعرانه و مالیخولیای درون است تا ابژه مشهود بیرونی. نقاشی هایم تلاشی ست برای نمایش این تلاقی و اشتراک ذهنیت و عینیت. ذهنیتی که تبلورش را جایی بهتر از طبیعت نیافتم جایی که خاستگاه همگی ماست و اینک فاصله ای به اندازه اعصار بینمان شکاف انداخته است.

گالری هما: نمایشگاه انفرادی «دنیاهای داغ» که مجموعه ای از آثار نفیسه عمران است، از فردا  شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ تا سه شنبه ۱۳ آبان در این گالری به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک میزبان علاقمندان است.

گالری نگر: نمایشگاه گروهی «پاراپیون» از امروز جمعه ۲ آبان الی چهارشنبه ۷ آبان در این گالری واقع در  زیر پل کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک ۱۵۴، زنگ دوم، طبقه اول برپاست.

گالری ویستاپلاس: نمایشگاه انفرادی طراحی «از میان تا کران » مجموعه ای از آثار زهرا مرصوص در گالری ویستاپلاس به آدرس خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ میزبان علاقمندان است.

این نقاش در بیانیه نمایشگاه خود آورده است؛ «می خواهم بخشی از آن را با خود به خانه بیاورم، قاب کنم و برای همیشه در گوشه ای در دلم... در ذهنم... جلوی چشمانم... در همه وجودم جای دهم. بعد من می شوم قطعه کوچکی از بازتاب آن همه بزرگی...»

انتهای پیام/

برچسب‌ها