دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکا و اروپا هیچگاه صدام را در طول جنگ محکوم نکردند و نخواستند مانع از تکرار حملات به شهرهای ایران شوند بلکه در این جنایت به صدام امدادرسانی می‌کردند.

محسن رضایی: آمریکا و اروپای مدعی حقوق بشر همواره به صدام امدادرسانی می‌کردند

قدس آنلاین؛ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادداشتی به مناسبت روز مقاومت قهرمانانه مردم مسجدسلیمان به تجلیل از شهدا و حماسه آفرینان این خطه و سایر شهرهای مقاوم در برابر حملات ضدبشری رژیم بعث پرداخت.

محسن رضایی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «آمریکا و اروپای مدعی حقوق بشر، هیچگاه صدام را در طول جنگ محکوم نکردند و نخواستند که مانع از تکرار حملات به شهرهای ایران گردند بلکه در این جنایت به صدام امدادرسانی هم می‌کردند.

شهرهای استان‌های مرکزی و غربی کشور به خصوص شهرهای استان خوزستان در ایام جنگ و دفاع مقدس با تقدیم صدها شهید و مجروح و تخریب خانه های مردم به امروز رسیده‌اند.

در این میان دزفول، اندیمشک، اهواز و مسجدسلیمان بیشترین مقاومت را از خود نشان دادند. مسجدسلیمان تا پایان دوران دفاع مقدس ۹۰ بار تحت حملات هوایی و موشکی قرار گرفت؛ حتی گاهی اوقات اصابت ۵ تا ۷ موشک در نیمه های شب این شهر بی دفاع و مظلوم را مورد تهاجم وسیع قرار می‌داد تا جایی که مردم با تحمل سوز سرمای سخت زمستان و گرمای طاقت فرسای هوا در تابستان، در کوهستان‌های اطراف شهر با کم‌ترین امکانات، زندگی مملو از مشقت و مضیقه ای را می گذراندند و گاهی اوقات هم در پی حملات هوایی مورد هدف رگبار هوا به زمین جنگنده های عراقی در اطراف شهر قرار می گرفتند و چه بسیار مدارسی که تا پایان جنگ تحمیلی از ۹ ماه سال تحصیلی شش ماه را تعطیل بودند و...

در مجموع شهرستان مسجدسلیمان بزرگ  بیش از ۱۲۰۰ شهید گلگون کفن و ۴۰۰۰ جانباز و ۱۰۰ آزاده را تقدیم این مرزو بوم کرد.

سالروز مقاومت قهرمانانه مردم مسجدسلیمان(مطابق با سی ام مهرماه ۱۳۶۲) در مقابل تهاجم بزرگ موشکی را گرامی می داریم.»

برچسب‌ها