وکیل باشگاه پرسپولیس اعلام کرد شجاع خلیل‌زاده به دلیل فسخ قرارداد با این تیم، در صورت ماندن در جمع سرخپوشان نیز نمی‌توانست در فینال لیگ قهرمانان آسیا بازی کند.

 وکیل پرسپولیس: شجاع اگر می‌ماند هم نمی‌توانست برای پرسپولیس در فینال بازی کند/ فسخ او به ۲ دلیل غیرقانونی است

قدس آنلاین؛ امیرساعد وکیل وکیل باشگاه پرسپولیس درباره جدایی شجاع خلیل‌زاده در تیم پرسپولیس و پیوستن این تیم به الریان قطر اظهار داشت: به لحاظ وظیفه‌ای که باشگاه و من درباره رعایت صداقت و شفافیت داریم، اجازه دهید خیلی صریح بگویم. قبل از مسابقات آسیایی خلیل‌زاده به باشگاه مراجعه و درخواست کرد رقم قراردادش افزایش پیدا کند. در حالی که این بازیکن دو سال دیگر با باشگاه قرارداد داشت. طبیعی است که این موضوع به بعد از لیگ قهرمانان آسیا موکول شد،‌ اما بعد از بازگشت تیم از قطر همان روز در فضای مجازی ابراز نارضایتی و فضای مثبت را کمرنگ کرد.

وی که با برنامه ورزش و مردم صحبت می‌کرد، افزود: باید بگویم کل مبلغ دو میلیارد تومان پایه قرارداد خلیل‌زاده کامل پرداخت شده بود و فقط بحث آپشن‌ها مانده است. براساس استعلامی که من از بخش مالی باشگاه دارم به هیچ وجه از مبلغ پایه این بازیکن مطالباتی نداشته است، اما براساس قرارداد آفر و پاداشی برای او در نظر گرفته شده بود. یکی از دلایل تأخیر در پرداخت این پاداش‌ها هم این بوده که متن آپشن‌ها به طریقی بوده که تیم در هر مرحله‌ای از لیگ قهرمان که بالاتر می‌رفت، پاداش بیشتر شده و این مبلغ تغییر می‌کرده است. لذا محاسبه پاداش تا پایان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا امکان‌پذیر نبوده است.

وکیل باشگاه پرسپولیس در ادامه تصریح کرد: البته یک شرط دیگری هم بوده که اگر در تاریخ مشخصی، خلیل‌زاده یک پیشنهاد از تیم خارجی بیاورد، با پرداخت مبلغی معین می‌تواند فسخ کند و برود. موضوعی که در فسخ قراردادش در آن تاریخ رعایت نشده این است که تا آن زمان خلیل‌زاده هیچ پیشنهاد خارجی به باشگاه ارائه نکرده است. موضوع دوم این است که ایشان در تاریخ ۱۴ مهر ماه درخواست فسخ را در سازمان لیگ ثبت می‌کند و فردای آن روز در باشگاه مبالغ آپشن‌ها را درخواست می‌کند. این هم خطای دوم است. خلیل‌زاده ابتدا فسخ کرده و بعد نامه پرداخت پاداش را داده است.

ساعد وکیل گفت: این به خاطر راهنمایی اشتباه بوده که اگر یک بازیکن فسخ قرارداد کند، می‌تواند آن را پس بگیرد. در حقیقت بعد از نامه ۱۵ مهر ماه مدیران باشگاه سعی می‌کنند توافقاتی را با او داشته باشند، حتی اصلاحیه‌ای تنظیم و حتی مورد امضا قرار گرفت. طبیعی است چون پنجره نقل‌وانتقالاتی بسته بود این موضوع به بعد از باز شدن پنجره‌ها موکول شد. در این مرحله باشگاه چک مربوط به آپشن‌های قرارداد را صادر کرد و حتی من با وکیل شجاع جلسه‌ای داشتم و توافق کردیم که انتظار شجاع خلیل‌زاده برآورده شود. متأسفانه با وجود توافقی که با وکیل خلیل‌زاده داشتیم، ایشان بدون اطلاع باشگاه با الریان مذاکره داشته و این تخلف است. از طرفی اسناد و مدارکی در اختیار است که خلیل‌زاده قبلاً یک نامه‌ای را امضا کرده و پیشنهاد بازی در سال ۲۰۲۱ در لیگ قطر را امضا کرده است.

وی ادامه داد: هنوز ITC خلیل‌زاده صادر نشده است، چون کمیته تعیین وضعیت دارد پرونده را بررسی می‌کند. اگر کمیته تعیین وضعیت تشخیص بدهد باشگاه می‌تواند غرامت بخواهد و این موضوع می‌تواند برای بازیکن نیز جرائم انضباطی داشته باشد. اگر شجاع در پرسپولیس بازی می‌کرد دو اتفاق می‌افتاد. نخست الریان  می‌توانست شکایت کند و این بازیکن بعد از اینکه در سازمان لیگ فسخ کرده بود، دیگر باشگاه نمی‌توانست در فینال از او استفاده کند. همان اتفاقی که در مورد ادعای النصر رخ داد، اینجا واقعاً اتفاق می‌افتاد. لذا با وجود اینکه باشگاه تلاش کرد تا توافق کند، ولی تفاوت قیمت‌ها بین قطر و لیگ ایران به اندازه‌ای است که باشگاه هر چقدر هم تلاش می‌کند نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

برچسب‌ها