در آستانه فرارسیدن سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)، آیین شعرخوانی «رسم دعبل» با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر رضوی برگزار و در فضای مجازی پخش شد.

آیین شعرخوانی «رسم دعبل» از حرم رضوی در فضای مجازی پخش شد

به گزارش قدس آنلاین،  این محفل ادبی با شعرخوانی شاعران استان و کشور، بعدازظهر پنجشنبه، یکم آبان سال جاری، در قالب پخش زنده (live) از رواق دعبل صحن جمهوری اسلامی بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) در صفحه اینستاگرام انجمن ادبی رضوی به نشانی anjoman_adabi_razavi@ برگزار شد.
«رسم دعبل» به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و معاونت تبلیغات اسلامی این آستان مقدس با شعرخوانی محمدجواد غفورزاده (شفق)، محمد نیک، سید ابوالفضل مبارز، سید محمدرضا یعقوبی آل و سلمان کرمی همراه با ارتباط ویژه تلفنی با مرتضی حیدری آل کثیر از قم برپا شد.
شاعران حاضر در این مراسم سروده‌های خود را در قالب‌های غزل، رباعی و ... با موضوعاتی همچون امام حسن عسکری(ع)، امام رضا(ع)، امام زمان(عج)، حضرت زینب(س) و حضرت سکینه(س) خواندند و آن‌ها را به ساحت نورانی ائمه اطهار(ع) تقدیم کردند.
همچنین کتاب «بهار بی‌خزان»، مجموعه مدایح و مراثی در منقبت ائمه(ع) اثر سید رضا مؤید در این محفل ادبی معرفی و اشعاری از آن قرائت شد.
یادآور می‌شود آیین شعرخوانی «رسم دعبل» در مناسبت‌های مختلف با حضور شاعران پیشکسوت و جوان کشور در راستای ایجاد فضایی معنوی برای زائران و مجاوران این آستان مقدس و ترویج شعر آیینی به‌ویژه شعر رضوی در حرم مطهر رضوی برپا می‌شود. هم‌اکنون این مراسم با توجه به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در دوران مقابله با بیماری کرونا به ‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها