جمعی از مربیان و پیشکسوتان فوتبال خراسان با حضور در محل هیات فوتبال استان نسبت به مسائل و اقدامات اخیر باشگاه شهرخودرو اعتراض کرده و مطالب و نقطه نظرات خود را بیان کردند.

اصولی: شهرخودرو به سرمایه‌ها بی‌توجه است!

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مشهدفوری، تعدادی از مربیان و پیشکسوتان فوتبال خراسان رضوی جهت اعتراض به اقداماتی که باشگاه شهرخودرو در پیش گرفته و مطالبه راهبردهای خویش، در محل هیات فوتبال استان گرد آمده و با احسان اصولی، رییس هیات فوتبال استان به گفت‌وگو نشستند.

پاس: سیاست‌های شهرخودرو انگیزه فوتبالیست‌های مشهدی را نابود کرد

حسین پاس، پیشکسوت فوتبال خراسان در این جلسه اظهار کرد: آقایانی که در راس امور شهر خودرو قرار دارند چه قدرتی دارند؟ آقای اصولی وقتی شما را به عنوان سکان‌دار این کشتی در این جا قرار داده‌اند، باید حرف اول و آخر را شما بزنید.

وی ادامه داد: وقتی یک جوان به محل تمرین تیم شهرخودر می‌رود باید انگیزه بگیرد اما وقتی دروازه‌بان تیم شهرخودرو از تهران می‌آید دیگر انگیزه‌ای برای دروازبان‌ها و حتی سایر جوانان این شهر باقی نمی‌ماند. سیاست‌های باشگاه شهر خودرو در حال حاضر انگیزه جوانان را از بین برده است. از متولی فوتبال خراسان رضوی تقاضا دارم تا انگیزه را به جوانان این شهر و استان برگرداند. ۷ سال در ابومسلم گلری کردم اما از کسی طلبکار نیستم. از آقای اصولی تقاضا دارم تا کم و کاست‌های فوتبال استان را برطرف کنند. پیشکسوت‌ها به دنبال پست و مقام نیستند؛ از آنان باید پند گرفت.

پیشکسوت فوتبال خراسان خاطرنشان کرد: در حال حاضر عزت و شرف فوتبال خراسان زیر سوال رفته است. یک جوان دیگر شهرخودرو را مشهدی نمی‌داند؛ می‌گویند شهرخودرو تهرانی شده است. اگر قرار است امکاناتی داده شود آن را به یک تیم صد درصد بومی بدهیم. اگر زورمان نمی‌رسد شهرخودرو را مشهدی کنیم، تیم‌های مشهدی را قدرتمند کنیم.

پاس گفت: فضای اختیارات حمیداوی بیشتر از آن چیزی که فکرش را می‌کردیم، شده است. باید حد و اندازه حمیداوی را در فوتبال این استان به او می‌فهماندیم. باید به حمیداوی تلنگر بخورد. حمیداوی از عدم همدلی مربیان و پیشکسوتان خراسانی سوء استفاده کرده است.

خوشحال: سرمربی بی‌مدرک توهین به مربیان مشهد است

جعفر خوشحال، دیگر مربی خراسانی حاضر در این جلسه عنوان کرد: شهرداری مشهد به شهرخودرو کمک کرده است. پس حق دارند بگویند از ۵ سهیمه زیر ۲۳ سال، سه نفر باید خراسانی باشد. از ۱۰ کمک مربی باید یک نفر خراسانی باشد. رضا ناصحی در حال حاضر مدرک مربی‌گری ندارد. اگر حسین بادامکی کمک ‌مربی شهرخودرو می‌شد، قابل قبول بود. حتی سید مهدی رحمتی مدرک مربی‌گری ندارد. این کارها توهین به مربیان مشهدی است. مربیان بزرگ مشهد در حال حاضر خانه‌نشین هستند. در حال حاضر ما به چه انگیزه‌ای کار کنیم؟

وی افزود: نمی‌دانیم در حال حاضر در رده پایه چه خبر است. خداراشکر که حداقل رده پایه را به یک مشهدی واگذار کردند اما چرا رده جوانان شهرخودرو فقط دو بازیکن مشهدی دارد؟ چرا با دفاع راست مس کرمان قرارداد بسته‌اند؟ اگر خوب بود رضا مهاجری او را حفظ می‌کرد.

خوشحال خاطرنشان کرد: آقایی که می‌گوید به خاطر تیم‌داری در این شهر باید دست مرا ببوسند، وقتی دستش را باید بوسید که صفر تا صد کار را خودش انجام داده باشد. شهرداری مشهد ۵ میلیارد به شهرخودرو کمک کرده است. با همین مبلغ می‌توانستیم در دسته دو تیم داده و آن را به دسته یک بیاوریم تا حداقل ۳۰ بازیکن مشهدی در دسته یک پرورش دهیم. ارگانی که به شهرخودرو کمک کرده تاکنون چه مطالباتی از این باشگاه داشته است؟

وی یادآور شد: تمام بازیکنان مشهدی از این شهر پیشرفت کرده‌اند. آن وقت آقای حمیداوی می‌گوید که بازیکن مشهدی نمی‌خواهد. اکبر صادقی فوتبالش رو به اتمام است و هیچ باشگاهی او را نمی‌خواهد. در فوتبال اروپا با بازیکن بالای ۳۰ سال قرارداد یک ساله می‌بندند، اما شهرخودرو با صادقی ۳۴ ساله قرارداد ۳ ساله و چند میلیاردی بسته است. کنار تیم شهرخودرو اسم خراسان خورده است. اگر حمیداوی مالک است و می‌خواهد همه کارها را خودش انجام دهد، مشهد یک هزار تومانی نباید به او کمک کند.

پوررمضان: ۵ نفر از امیدهای بومی شهرخودرو در بزرگسالان هستند؟

علی پوررمضان، مدرس و مربی فوتبال نیز در این نشست تصریح کرد: باید قرارداد حمیداوی را ارزیابی کنیم. زمانی که تیم را خریداری کرده، امتیاز پدیده ۲۴ میلیارد تومان ارزش داشته است. پدیده ۱۵ میلیارد بدهی داشته که هنوز آن‌ها را پرداخت نکرده است. شهرداری مشهد حداقل ۳ میلیارد به تیم حمیداوی کمک کرده است. مرادمند با پول این شهر به این جایگاه رسید و در حال حاضر با ۲.۵ میلیارد از باشگاه خارج شد. اگر بابت نبی‌زاده در سال گذشته ۱۰۰ میلیون پرداخت کرده، در حال حاضر دو برابر آن مبلغ را برای خروجش از خودش مجددا می‌گیرد. قرارداد گل‌محمدی نیز ۹۰۰ میلیون بوده اما در نهایت با ۶ میلیارد از باشگاه خارج شد.

وی گفت: خواسته زیادی است که ۵ نفر از بازیکنان امید شهرخودرو در تیم بزرگسالان بازی کنند؟ در حال حاضر برای نوجوانان، جوانان و امید شهرخودرو پول می‌گیرند. بازیکنان نهایتا تا تیم امید پول دهند و بالا بروند. از تیم امید به کجا می‌خواهند بروند؟

سخن‌سنج: چرا شهرخودرو از بومی‌ها در رده پایه کمک نمی‌گیرد؟

محسن سخن‌سنج، مربی رده‌های پایه فوتبال خراسان در ادامه این نشست اظهار کرد: هدف باشگاه شهرخودرو از جذب بازیکنان سایر استان‌ها در رده‌های پایه شهرخودرو چیست؟ بازیکنی که در رده نونهالان بازی می‌کند، خانواده‌ او فکر می‌کنند که فرزندشان دیگر به رده‌های بزرگسال راه‌ پیدا کرده است. این که بازیکنان پایه و جوان مشهدی در سایر شهرها بازی می‌کنند کار بدی نیست. احسان پهلوان اگر در ابومسلم باقی می‌ماند شاید به این جایگاه نمی‌رسید. چرا که استعدادهای بهتری هم بوده‌اند اما در این جا از بین رفته‌اند. بازیکن اگر به حدی برسد که سایر استان‌ها او را بخواهند یعنی ما در کارمان پیشرفت کرده‌ و یک پله جلو افتاده‌ایم.

وی افزود: شهرخودرو همیشه تحت حمایت هواداران و مسئولین این شهر بوده است. در حل حاضر باید با باشگاه شهرخودرو تعامل کرده و باشگاه را توجیه کنیم که اگر می‌خواهد تیم‌های پایه خود را ببندد از بازیکنان همین شهر و استان استفاده نماید. در حال حاضر بازیکنان از نظر فنی شرایط خوبی دارند و حتی‌ به دنبال این هستیم که هزینه نکنیم تا در لیگ برتر بازی کند. اگر با باشگاه تعامل کنیم حتما قبول خواهند کرد، چرا که اگر استان از آنان حمایت نکند به هیچ وجه نمی‌توانند کار کنند.

مربی فوتبال خراسان تصریح کرد: هیات مدیره سایر تیم‌های شهرستانی تصویب کرده‌اند که بازیکن غیربومی جذب نکنند، مگر این که بازیکن کم داشته باشند. در حال حاضر فوتبال خراسان به حدی رسیده که اگر بخواهد در رده جوانان و یا امید در لیگ برتر تیم‌داری کند، ۲۰ تا ۳۰ بازیکن در سطح خوب دارد. اگر جلسه بگذاریم و بدانند که در غیر این صورت حمایت نمی‌شوند حتما پای کار خواهند آمد.

کریملو: کمیته فنی هیات فوتبال حلقه مفقوده است

بهادر کریملو، مربی فوتبال خراسان نیز در این جلسه گفت: چرا تاکنون هیات فوتبال خراسان رضوی یک کمیته فنی تشکیل نداده است؟ حمیداوی اگر می‌خواهد آقای رحمتی را به عنوان سرمربی تیم مشخص کند، کمیته فنی هیات فوتبال باید تاییدش کند. نه تنها آقای حمیداوی، بلکه هر فرد دیگری که هم مالکیت تیم را به عهده گرفت و به دنبال سرمربی بود، کمیته فنی هیات فوتبال خراسان رضوی که از پیشکسوتان فوتبال استان تشکیل شده است، باید او را تایید کند.

رییس هیات فوتبال خراسان رضوی: به حمیداوی گفتم جایگاهت را نمی‌توان به صورت ریالی ارزش‌گذاری کرد

احسان اصولی نیز در این نشست اظهار کرد: بارها با آقای حمیداوی صحبت کرده و به او گفته‌ام که جایگاهش در فوتبال خراسان یک ارزش افزوده است و نمی‌توان جایگاه کنونی او را به صورت ریالی و مادی ارزش گذاری کرد. شهرخودرو ده‌ها هفته در صدر جدول حضور داشته، در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرده، حتی تیم پدیده درابتدا از سرمایه همین مردم شهر به وجود آمده و کمک‌های شهرداری مشهد را داشته که بودجه آن نیز از هزینه‌های مردم بدست آمده است. در حال حاضر شهرخودرو به این سرمایه‌ها بی‌توجهی می‌کند.

وی افزود: شهرخودرو ویترین فوتبال خراسان است. هرچه بهتر آن را طراحی کنیم نونهالان و نوجوانان این شهر احساس بهتری پیدا خواهند کرد تا خود را به قله فوتبال خراسان برسانند. پس باید قله فوتبال خراسان که در حال حاضر باشگاه شهرخودرو است را تقویت کنیم.

اصولی خاطرنشان کرد: این تیم لیگ برتری مربوط به فوتبال خراسان است. نمی‌توانیم نسبت به امتیاز معنوی فوتبال این شهر که حاصل ۵۰ سال فوتبال خراسان است بی‌تفاوت باشیم. ما به حمیداوی اعتماد کردیم و تیم شهرمان را به او سپردیم.

رییس هیات فوتبال خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امتیازی که به آقای حمیداوی واگذار شده ماحصل ۵۰ سال فوتبال این شهر و ۷ سال حضور در لیگ برتر بوده است. باید برای بچه‌های این شهر انگیزه‌ای ایجاد شود تا سکویی برای بازیکنان جوان این شهر باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها