کارشناس مسائل بین الملل گفت: قدس آنلاین تلاش نکرده در هیاهوها و اتفاقات و حاشیه‎هایی که در کشور نسبت به موضوعات مختلف پدید می‌آید سوار بر مسائل، موج‌سواری کند، این رسانه با توجه به داشتن اتاق فکر محکم که دارای مبانی اصولی است هیچ گاه حاشیه‌ساز نشده است.

نپرداختن به حاشیه‌ها و پرهیز از موج سواری، عامل مهم تداوم کاری قدس آنلاین است

سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل بین‌المللی در خصوص عملکرد سایت قدس آنلاین به ما گفت : سایت قدس آنلاین یکی از سایتهای قابل اعتماد به شمار می‌رود که از جنبه‌های مختلفی می‌توان این سایت را تحلیل کرد. نهمین سالگرد تاسیس سایت قدس آنلاین بیانگر تلاش‌های مسوولان و گروه خبری این سایت خبری تحلیلی به شمار می‌رود که برای باقی ماندن این سایت تلاش‌های بیشماری کرده‌اند. 

وی در این زمینه خاطر نشان کرد : اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مردم جامعه از موضوعات حائز اهمیت است و شغل خبرنگاری از شغل‌های پرتلاش و  خستگی‌ناپذیری به شمار می‌رود که اگر عزم و اراده جدی بر انجام آن نباشد هیچ سایت و روزنامه‌ای پا برجا نمی‌ماند. به هر حال در همه ی این سال ها شاهد روی کار آمدن و افول سایت‌های مختلف خبری بوده‌ایم، اما برخی از سایت‌ها به دلایل مختلف اعم از عدم توانمندی و پشتیبانی‌های علمی، تحلیلی و خبری یا به دلیل مسائل مالی نتوانستند به کار خود ادامه دهند اما به نظرم سایت قدس آنلاین به دلیل پشتوانه محکم تحلیلی و خبری و همراهی با روزنامه وزین قدس توانست مشکلات را به خوبی پشت سر بگذارد. 

سید رضا صدرالحسینی تصریح نمود : تداوم کار سایت خبری تحلیلی قدس آنلاین به دلیل برخورداری از یک راهبرد و حرکت مشخص بر اساس اهداف متعالی است که مدیران و خبرنگاران و سایر همکاران سایت در حوزه‌های مختلف بر اساس راهبرد مشخص که اطلاع رسانی و ایجاد شفافیت خبری است و احترام به مخاطب حرکت می کنند لذا اتخاذ و تکیه بر این راهبردهاست که توانسته قدس آنلاین را به یک رسانه قابل اعتماد تبدیل کند. 

وی در ادامه خاطر نشان کرد : نکته دیگر در این رابطه این است که قدس آنلاین تلاش نکرده در هیاهو ها و اتفاقات و حاشیه‌هایی که در کشور نسبت به موضوعات مختلف پدید می‌آید سوار بر مسائل، موج‌سواری کند، این رسانه با توجه به داشتن اتاق فکر محکم که دارای مبانی اصولی است هیچ گاه حاشیه‌ساز نشده و درموضوعات استانی ملی و بین‌المللی به حاشیه‌های غیر واقعی نپرداخته و ایجاد تنش دامن نزده، در حالی که برخی شبکه‌های اجتماعی به این مسائل دامن می‌زنند لذا طولانی شدن عمر سایت قدس آنلاین ناشی از رعایت حقایقی است که در جریان اطلاع رسانی باید بدان توجه شود. بی تردید از گردانندگان و خبرنگاران قدس آنلاین انتظار می‌رود که بر اساس اصولی که از ابتدای تشکیل این سایت به آن ایمان داشتند تمرکز کنند و وارد حاشیه های سیاسی و اجتماعی نشوند، تا همچنان به عنوان یکی از رسانه‌های قابل اعتماد در کشور مطرح باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها