کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال با ابلاغ حکم محرومیت سعید آذری، مدیرعامل فولاد خوزستان را به واسطه اظهارات تند و غیر منتظره‌اش علیه مدیریت فدراسیون فوتبال از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم کرد.

سکوت کمیته اخلاق در مورد ویلموتس، دلال‌ها و گلادیاتورها

قدس آنلاین:  کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال با ابلاغ حکم محرومیت سعید آذری، مدیرعامل فولاد خوزستان را به واسطه اظهارات تند و غیر منتظره‌اش علیه مدیریت فدراسیون فوتبال از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم کرد. در اینکه محرومیت سعید آذری بر اساس استناد به مواد قانونی صورت گرفته یا خیر باید کارشناسان حقوقی در این ارتباط توضیح دهند، اما درباره کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال این پرسش وجود دارد که چرا به صورت گزینشی در ارتباط با پرونده‌های موجود در فوتبال اقدام به صدور رأی می‌کنند؟

*پرونده سناتور بلژیکی

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال بر خلاف برخی پرونده‌ها که خیلی زود در ارتباط با آن‌ها اقدام به صدور رأی می‌کنند، در خصوص برخی پرونده‌ها کاملاً منفعل عمل کردند و هیچ علاقه ای نسبت به پیگیری آن ندارند، یکی از این پرونده‌ها، پرونده بحث برانگیز و جنجال ساز حضور مارک ویلموتس در فدراسیون فوتبال است. با وجود اینکه عالم و آدم در ارتباط این پرونده اظهارنظر کردند و مدعی شدند فسادی بزرگی در این زمینه و انتقال صورت گرفته و ضربه بزرگی به پیکره فوتبال ایران وارد شده است، اما این کمیته در اوج ناباوری در این ارتباط اظهارنظر هم نکرد تا مشخص شود این کمیته کاملاً فرمایشی و فرمالیته رفتار می‌کنند.

*جولان دلالان

دیگر پرونده ای که انتظار می‌رفت کمیته اخلاق بدون فوت وقت درباره آن ورود پیدا کند، ماجرای فعالیت بی حد و وصف دلالان در حوزه فوتبال است به شکلی که لایه‌های پنهان این سیستم امروز در میان مدیران، سرپرستان و بازیکنان کاملاً مشاهده می‌شود و دیگر کسی منکر فعالیت منفعت طلبانه این جریان شوم در فوتبال نیست اما کمیته اخلاق بدون توجه به این مسئله به سادگی از کنار این پرونده عبور کرد تا مشخص شود با وجود شعار فساد ستیزی مسئولان فوتبال هیچ کسی نسبت به پرونده دلالی حساس نیست وگرنه حداقل کمیته اخلاق نسبت به این موضوع واکنش نشان می‌داد.

*جنجال آبی‌ها

موضوع دیگری که کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به رکن قضایی فوتبال ایران می‌توانست به آن ورود پیدا کند، ماجرای درگیری شبانه استقلالی‌ها پس از بازگشت از مشهد پس از فینال جام جذفی بود که در حضور چشم ده‌ها شهروند همانند گلادیاتورها به جان هواداران مخالف خود افتادند و با چک و مشت از آن‌ها پذیرایی کردند اما کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال هیچ واکنشی نسبت به این پرونده نداشت.

*پاپاراتزی‌ها

پرونده دیگری که کمیته اخلاق هیچ‌گونه ورودی به آن نداشت، ماجرای فایل تصویری متعلق به رئیس هیئت مدیره و سرپرست مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس بود، در شرایطی که انتظار می‌رفت مسئولان کمیته اخلاق پس از اظهارات رسول پناه حداقل برای حفظ ظاهر وی را به کمیته اخلاق احضار کنند، نه تنها این اتفاق رخ نداد، بلکه وی بدون هیچ دردسری و حتی توبیخی به فعالیت خود در این باشگاه ورزشی ادامه داد تا مشخص شود تنها پرونده‌های منجر به صدور رأی می‌شود که سفارش شده نباشند، در غیر این صورت بدون شک پرونده‌های بحث برانگیز قطعاً مورد بی توجهی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال قرار می‌گیرد تا متخلفان و قانون گریزان زیر سایه امن این کمیته قرار داشته باشد

برچسب‌ها