۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
کد خبر: 725748

تا لحظه نگارش این یادداشت ۹ سال است که از تولد پایگاه خبری قدس آنلاین می‌گذرد و دقایقی نیز وارد دهمین سالروز فعالیت این پایگاه رسانه‌ای شدیم و لذا می‌توانیم بر خود ببالیم که یک دهه به مسئولیت اجتماعی خود عمل کرده‌ایم.

یک رسانه به‌جز اطلاع‌رسانی درست، دقیق و به‌موقع که وظیفه ذاتی آن است، در قبال شهروندان مسئولیت اجتماعی دارد و مسئولیت اجتماعی رسانه، ماندن در کنار مردم و حمایت از امنیت اجتماعی و حیثیت عمومی شهروندان است.

آن‌هایی که دستی بر قلم و آتش دارند واقف‌اند که چه خون‌دلی برای کاشت یک نهال فرهنگی و صیانت از آن باید خورد و تا قد کشیدن این نهال و تنومند شدن آن چه بهایی را باید پرداخت.

امروز در آستانه ورود به دهمین سال فعالیت این پایگاه خبری بازهم خود را در مقامی نمی‌بینیم که از عملکردمان دفاع کرده و یا آن را داوری کنیم زیرا تنها سنگ محک رسانه مردم و مخاطبان هستند امانگاهی به همراهی شما مخاطبان که با هر «کلیک» کردن و پست گذاشتن در زیر اخبار و گزارش‌ها ما را به تلاش برای ایفای نقش اطلاع‌رسانی دلگرم می‌کند قابل‌توجه است.

بازدید ۴۴۱ میلیون و ۲۷۵ هزار نفر از هم‌وطنان تا این لحظه از پایگاه خبری قدس آنلاین و واکنش افزون بر ۲۰۰ هزار خواننده در قالب «کامنت» و ثبت نظر در ذیل اخبار و گزارش‌ها نمودار امیدوارکننده‌ای برای دست‌اندرکاران این رسانه در طی این سال‌ها و همراهی با شماست.  

 بنا بر تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی درباره استفاده و اهمیت فضای مجازی در عصر کنونی که بیانگر ضرورت بهره‌برداری از حداکثر ظرفیت‌ها برای انتقال فرهنگ ایرانی- اسلامی  به دنیاست ازاین‌رو چنانچه در این فضا نتوانیم با نگاه فعالانه حرکت کنیم، به‌طور یقین  بازنده خواهیم بود.

پایگاه خبری قدس آنلاین که از سال ۱۳۹۰تأسیس‌شده است تاکنون فراز و نشیب‌های بسیاری را در عرصه مدیریتی طی کرده است و درواقع این پایگاه را باید در زمره نشریات الکترونیک و یا روزنامه‌نگاری اینترنتی قلمداد کرد.

نشریات اینترنتی درواقع انسان‌های بی‌تفاوت را از طریق کلمات ، صدا، تصویر و فیلم درگیرمی کنند چراکه این نشریات می‌توانند مجموعه‌ای از مخاطبان را که برم بنای علاقه مشترک شکل‌گرفته‌اند به وجود آورند و ازآنجاکه این نشریات امکانات نامحدودی برای ارائه متن‌ها در سطوح و عمق‌های متفاوت در اختیاردارند می‌توانند نوعی از روزنامه‌نگاری را به وجود آورند که با هیچ رسانه‌ای قابل قیاس نیست.

از همین رو وجود پایگاه خبری قدس آنلاین این بستر را فراهم کرده تا با بهره‌گیری از انواع تکنیک‌های یادشده در راستای ترویج فرهنگ رضوی، اتحاد و انسجام فرهنگ‌ها و ادیان مختلف، شناسایی محرومان و هم‌چنین وفاق ملی از آن بهره برد.

توسعه مفهوم خادم و مخدوم، دیپلماسی زیارت و تأثیرات آن بر روابط مردم و جوامع، تسهیل امر زیارت، رشد معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام، مطالبه گری از نهادهای حاکمیتی و مردمی برای توجه به مواردی ازاین‌دست ازجمله سرفصل‌های محتوایی است که می‌توان با بهره‌گیری از این پایگاه در سطح جامعه نسبت به نشر آن اقدام کرد.

درواقع این رسانه‌ها هستند که با اتخاذ سیاست‌های پویای اجتماعی و ترکیب آن باسیاست‌های فرهنگ گرا می‌توانند عامل آمیختگی، توازن و پیوند دادن به باورهای اصیل اعتقادی و سنت‌های بارور جامعه باشند و با گسترش تصریح آفرینندگی و افزایش رشد فرهنگی به توسعه همه‌جانبه کشورمان کمک کرده و باعث پویایی افکار شوند و بسیاری از همکاران من در این رسانه تاکنون هدفی جز این را دنبال نکردند.

در همین راستا در آستانه ورود به دهمین سال تأسیس این پایگاه خبری در دفاع از تلاش این‌یک دهه اعتقاددارم که قدس آنلاین آن است که خود بخوانید نه آنکه دست اندرکارانش بگویند!

برچسب‌ها