رئیس، اساتید، دانشجویان وکارکنان دانشگاه علوم اسلامی رضوی طی پیامی، اقدام سخیف و موهن رئیس جمهور فرانسه در اهانت به پیامبر مکرم اسلام(ص) را محکوم کردند.

بیانیه دانشگاه علوم اسلامی رضوی در محکومیت اهانت رئیس جمهور فرانسه به پیامبر اسلام(ص)

به گزارش قدس آنلاین، متن این پیام به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
«یُریدُونَ أَنْ یُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ یَأْبَی اللَّهُ إِلاَّ أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ» سوره مبارکه توبه آیه شریفه ۳۲
در آستانه سالروز میلاد پیامبر رحمت و منادی وحدت، شوربختانه دست استعمار از آستین مدعیان حقوق انسان به بهانه آزادی بیان خارج گشت و صفحه سیاه دیگری بر کتاب تاریخ فکرت آن گستاخانِ حرمت شکن افزود.
جسارت بر پیامبری که راهبر و هادی انسانیت از تاریکی های گمراهی به سرچشمه های هدایت فکری وزیستی بوده و هست، نه با بنیان‌های اخلاقی فطرت پاک آدمی سازگار است نه با فکر رشد یافته بشر.
 باورمندان حقیقی به ادیان ابراهیمی که سرچشمه واحدی درآموزه های الهی خود دارند؛ هرگز توهین و جسارت به آستان و جایگاه رسالت را روا نمی‌دارند، از این رو بی حرمتی‌ها به برترین انسان‌های نیکو خصال را باید برآمده از جریان تقابل اردوگاه کفر با جبهه توحید دانست.
 چنین رفتار نابخردانه‌ای به هیچ عنوان شایسته جوامع به ظاهر متمدن امروزی نیست. سبعیت کلامی رها شده به بهانه آزادی بیان، از بی مایگی علمی و ضعف استدلال حرمت شکنان نشان دارد و گواهی بر ناهمسویی ادعای احترام به حقوق بشر با عملکرد وقیحانه آنان است.
اینگونه جسارت‌ها که سابقه‌ای به درازای ظهور اسلام دارد، انگیزه ای جز هراس از قدرت روز افزون اسلام و ایجاد شبهات سخیف نداشته و نتیجه ای جز رو سیاهی هتاکان و گواهی تاریخ بر کم خردی آنان در پی ندارد. شایسته است نا آگاهان بدانند که نور الهی و خط سیر تربیتی پیامبر اعظم اسلام(ص) با اقدامات وقیحانه و تلاش‌های بی ثمر شیاطین نه تنها کم فروغ نمی گردد بلکه پرتو آن با آمدن منجی موعود(عج) بر سراسر گیتی روشنی می‌افکند.
بر این اساس اساتید، دانشجویان وکارکنان دانشگاه علوم اسلامی رضوی- که افتخار بهره‌وری از آموزه‌های اخلاق محور معصومین را دارند –کُنش‌های جسارت آمیز به آستان پیامبر گرامی اسلام(ص) و همه پیامبران و صالحان را نشانگر سستی بنیان‌های فکری و برآمده از تلاش جبهه استکبار برای جلوگیری از گسترش اسلام در قلب‌های حقیقت جویان جهان دانسته وچنین حرکاتی را از منظر قانونی، اخلاقی، علمی و دینی محکوم به بطلان می‌دانند و ضمن دعوت از همه حق طلبان گیتی به گفتگوی علمی و منطقی در پرسشها و شبهات، تحریم و منزوی کردن جسارت کنندگان و مدافعان آنان را خواستار بوده و هفته وحدت اسلامی را بهترین نماد برای نمایش اقتدار شکوهمند اسلام و همبستگی مسلمین در پاسخ به گزافه گویان می‌دانند.
«والسلام علی من اتبع الهدی»
رئیس، اساتید، دانشجویان وکارکنان دانشگاه علوم اسلامی رضوی

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها