امیرجهانی درباره ادامه ساخت این سریال تصریح کرد: با توجه به استقبال خوب مخاطبان برای شروع فصل دوم چند ایده و موقعیت خوب داریم. طرح آماده است و صحبت های کلی هم مطرح شده است چون هم مخاطب و هم سازمان رغبت دارد که سریال ادامه یابد.

برداشتن ماسک بازیگران جلوی دوربین چالش و نگرانی گروه بود/ برای شروع فصل دوم چند ایده و موقعیت خوب داریم

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، نشست رسانه ای سریال «نجلا» با حضور  خیرالله تقیانی پور کارگردان، حسین امیرجهانی نویسنده، هدایت هاشمی، مصطفی ساسانی بازیگران سریال و علی غابشی مسئول گویش بازیگران امروز شنبه ۱۲ آبان به صورت آنلاین برگزار شد. این نشست در حالی برگزار شد که پیش از آن عوامل سریال به دعوت امور مخاطبان اداره کل روابط عمومی سازمان صداوسیما از صبح امروز با حضور در روابط عمومی سازمان پاسخگوی سوالات علاقه مندان بودند.

در ابتدای این نشست غابشی گفت: برای تمرین کردن لهجه زمان کوتاهی داشتیم، اما بازیگران باهوش بودند و توانستند به خوبی عربی صحبت کنند. البته ضعف‌هایی وجود داشت، اما بچه‌ها زمان کمی داشتند. با شروع سریال یکسری افراد اعتراض کردند، به نظرم خیلی عجولانه بود، کاش سریال را کامل می‌دیدند.

هدایت هاشمی در ادامه این نشست گفت: به عنوان فردی که سال‌ها در این حرفه فعالیت دارم از مردم خواهش می کنم که از اظهار نظر سریع پرهیز کرده تا هنرمندان به سراغ گویش و اقلیم مناطق مختلف ایران دسترسی پیدا کنند و بتوانند خصوصیات آن مناطق را به مردم انتقال دهند.

وی عنوان کرد: همان طور که مردم مازندان باعث شدند که بازیگران سریال «پایتخت» این کار را انجام دهند و هر چه بیشتر مازندران را معرفی کنند. بنابراین مردم صبر و شکیبایی خودشان را بالا ببرند.

این بازیگر درباره تولید سریال ها در شرایط شیوع کرونا و خطرهایی که عوامل تولید با آن مواجه هستند، گفت: کار در شرایط فعلی بسیار مشکل است و همانطور که پرستاران در صف اول جبهه می جنگند ما هم وقتی مقابل دوربین هستیم نمی توانیم از ماسک استفاده کنیم و امیدوارم اینها در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: فکر می کنم نوعی اهمال در دولت شکل گرفته است که به تولید آثار هنری بی توجهی می شود. می دانم که باید به پرستاران و پزشکان بودجه خوبی تخصیص داده شود که در خط مقدم هستند اما از طرفی عصبی شدن و بهم ریختگی های روانی را در منازل داریم که باید به آن توجه شود و برای خانواده ها سرگرمی ایجاد کنیم. من فکر می کنم ما هنرمندان این ظرفیت را داریم که از قاب جادو آرامش را به خانه ها ببریم.

در ادامه حسین امیرجهانی، نویسنده سریال «نجلا» درباره این پروژه تلویزیونی گفت: صدا و سیما ایده‌ای یک خطی برای کار محرم داشت که پسری عاشق دختری شده و دختر برای پاسخ به این عشق، سفر اربعین را شرط قرار می‌دهد و بنای ما از ابتدا بر ساخت یک اثر محرمی بود و ما هم تصمیم گرفتیم این ایده را به روایتی تاریخی و عاشقانه ببریم. به این دلیل که بسیاری از مردم فکر می کنند پیاده روی اربعین متعلق به یکی دو دهه اخیر است.

وی در ادامه افزود: سال های ۵۷ و ۵۸ اتفاقاتی همچون کشتار اربعین رخ داد که مردم را به خاک و خون بستند و به اربعین سرخ معروف شد و ما هم تصمیم گرفتیم این اتفاقات را روایت کنیم.

امیرجهانی درباره ادامه ساخت این سریال تصریح کرد: با توجه به استقبال خوب مخاطبان برای شروع فصل دوم چند ایده و موقعیت خوب داریم. طرح آماده است و صحبت های کلی هم مطرح شده است چون هم مخاطب و هم سازمان رغبت دارد که سریال ادامه یابد.

در ادامه تقیانی پور با اشاره به این که بیشترین چالشی که با آن رو به رو بودند برداشتن ماسک بازیگران جلوی دوربین بود، گفت: اینکه بازیگر باید جلوی دوربین ماسک را برمی داشت برای من هم سخت بود که آنها باید رو در رو بازی کنند. با این حال خدا را شاکرم که تا پایان فیلمبرداری هیچ یک از عوامل به کرونا مبتلا نشدند.

وی یادآور شد: قسمت هایی از سریال بود که نتوانستیم در کربلا تصویربرداری کنیم و دلگرمی ما در این کار این بود که بتوانیم بخش هایی از سریال را در کربلا بگیریم که متاسفانه این توفیق دست نداد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها