مسوول دفتر هیات نظارت شورای نگهبان در خراسان رضوی گفت: هیات نظارت شورای نگهبان در خراسان رضوی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۹۸ گزارش تخلف به مجموعه قضایی استان ارسال کرده است.

هیات نظارت خراسان رضوی در انتخابات اخیر مجلس ۹۸ تخلف گزارش کرد

به گزارش قدس آنلاین، محمدکمال سرویها افزود: برای ۲۷ مورد از این پرونده‌ها منع تعقیب و برای ۲ پرونده حکم برائت صادر شده است و ۱۱ پرونده نیز همچنان در جریان است.

وی ادامه داد: در ۹ پرونده نیز برای متخلفان شامل عوامل اجرایی از جمله نماینده فرماندار حکم محکومیت صادر شده است و برخی از این متخلفان محکومیت‌هایی شامل جزای نقدی و عدم حضور در هیاتهای اجرایی تا هشت سال دریافت کرده اند.

مسوول دفتر هیات نظارت شورای نگهبان در خراسان رضوی گفت: در ۱۳پرونده دستگاه قضایی به ارشاد و انذار متخلفان بسنده کرده است، در ۱۱ مورد پرونده ای تشکیل نشد و برای هشت پرونده نیز مستندات برای تشکیل پرونده از سوی دستگاه قضایی کافی تشخیص داده نشده است.

سرویها افزود: رسیدگی به ۱۷ مورد از پرونده‌های تشکیل شده پیرامون تخلفات انتخاباتی در استان نیز در صلاحیت مجموعه قضایی خراسان رضوی تشخیص داده نشد و به مراجع بالاتر ارجاع شد.

وی اضافه کرد: در میان متهمان این پرونده ها از نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تا روسای ادارات استان نیز وجود دارند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه سال ۹۸ در سراسر کشور برگزار شد.

استان خراسان رضوی با ۱۲ حوزه انتخابیه ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که از این تعداد پنج نفر نمایندگان حوزه انتخابیه مشهد و کلات هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها