نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور فرانسه باید پاسخ دهد که چرا به پیامبر اکرم (ص) اهانت می‌کند؛ با این اقدام ملت‌ها را در مقابل هم قرار می‌دهد و به شهروندان خود هم احترام نمی‌گذارد.

صیانت از مقدسات الهی بخشی از ارزش‌های مشترک بشری است

قدس آنلاین: سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به هفته وحدت، گفت: میلاد با سعادت رسول اکرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) را به محضر ولی نعمتمان حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و حضرت حجت (عج) و عموم مسلمانان جهان خصوصاً محضر ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی تبریک و تهنیت عرض می کنم.

وی بیان کرد: ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول، ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) است که اهل سنت ۱۲ ربیع الاول و علمای شیعه ۱۷ ربیع الاول را گفته اند. امام روح الله در اقدامی وحدت آفرین حدفاصل این چند روز را هفته وحدت نامیدند تا به این صورت با دسیسه های دشمن انقلاب مقابله شود و لذا هفته وحدت بهترین فرصت در تبیین سیره نبوی برای جوامع بشری است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جا دارد کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تهیه طرح هایی در حمایت از سیره سیاسی و اخلاقی پیامبر اکرم (ص) و خاندان مطهر ایشان خواسته گسترش دهنده علوم نبوی حضرت امام جعفر صادق (ع) گام مهمی بردارد که نفس انقلاب اسلامی چیزی جز گسترش فرهنگ و سیاست اسلام ناب نیست.

قاضی زاده هاشمی افزود: در زمینه وحدت، امام روح الله می فرمایند «ما با مسلمین و اهل تسنن یکی و واحد و برادر هستیم و اگر کسی کلامی بگوید که باعث تفرقه بین ما مسلمانان شود، بدانید که یا جاهل و یا از کسانی هستند که می خواهند بین مسلمانان اختلاف بیندازند و اصلاً قضیه شیعه و سنی در کار نیست و همه ما با هم برادریم».

وی گفت: همچنین در کلام مقام معظم رهبری آمده است: «آن کسی که ندای تفرقه بین شیعه و سنی را سر می دهد چه شیعه باشد و چه سنی، مزدور دشمن است چه بداند و چه نداند». امر مهم و خطیر بر وحدت شیعه و تأکید بر وحدت شیعه و سنی مقطعی است، تاکتیی و مصلحتی نبوده بلکه استراتژیک و راهبردی است و ریشه در آیات قرآن کریم و سیره ائمه اطهار (ع) و همچنین رویه و سنت اکابر و مشایخ دینی دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خوشبختانه اصل مترقی ولایت فقیه به عنوان رکن رکین و قاعده زرین جوهر، گوهر و شالوده قانون اساسی در قالب اولی الامر مورد اذعان و تصدیق مظاهر اسلام است به نحوی که پیروان مذاهب اربعه اهل سنت بر طبق اصول، مبانی و مفروضات بنیادین فقهی شان اطاعت و تبعیت از اوامر و نواهی حاکمیتی رهبری را بر خود فریضه شرعی دانسته که تقدیم ۲۳ هزار شهید اهل سنت در دفاع از حریم و حرمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیانگر وفاداری و فداکاری صادقانه و مخلصانه ای است که برای استقرار و استمرار شجره طیبه نظام مقدس جمهوری اسلامی و حفظ و صیانت از تمامیت ارضی و یکپارچگی سرزمینی و تأمین منافع ملی و تثبیت منفعت عمومی کشورمان انجام شده است.

قاضی زاده هاشمی تأکید کرد: دشمنان امت اسلامی و در رأس آنها رژیم صهیونیستی و آمریکا و دیگر حامیان استکبار جهانی برای مقابله با استقبال جهانیان از اسلام ناب و ممانعت از استقبال جوانان کشورهای اروپایی به دین مبین اسلام، با وقیحانه ترین حالت به مقابله با این رویکرد پرداخته اند و کشورهای غربی برای آزادی های مسلم شهروندان خود کمترین ارزشی قائل نیستند و مردم و خصوصاً جوانان فرانسوی واروپایی بدانند که صیانت از مقدسات الهی بخشی از ارزش های مشترک بشری است و گستاخی نسبت به این مقدسات تجاوز به انسانیت همه انسان ها است.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل رئیس جمهور کوته فکر فرانسه لازم است که پاسخ دهد که چرا به پیامبر اسلام که حتی مورد احترام پیروان سایر ادیان الهی است، اهانت می کند و با این اقدام ملت ها از جمله مردم فرانسه را در برابر همدیگر قرار می دهد و حتی به شهروندان مسلمان خود نیز احترام نمی گذارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی  افزود: واقعیت این است که این راهبرد و استراتژی با بازی دوگانه عادی سازی روابط و توهین به پیامبر (ص) دنبال می شود که بسیاری از کشورها هم در آن نقش ایفا می کنند و هدف آنان منحرف کردن افکار عمومی است. یعنی در حالی که اروپا و کشورهای عربی در حال مصالحه یا همان عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند، باید افکار جوامع اسلامی هم منحرف شود.

قاضی زاده هاشمی گفت: قرار گرفتن فرانسه در مقابل مسلمانان با تمسک به ساحت قدسی پیامبر (ص)، تکه ای از پازل یک بازی برای مدیریت مسلمانان و اطمینان خاطر دادن به حکام مرتجع عربی است که بتوانند راحت تر بر سر میز مذاکره با دشمن قسم خورده امت اسلامی بنشینند و این مذاکرات سیاسی ابزاری برای تداوم حاکمیت اسرائیل و به خیالشان از راهبردهایی می باشد که بر مشروعیت پوشالی این رژیم اشغالگر مهر تأیید می زند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها