رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: باید کسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود که توانمندی اداره کشور را داشته و به مردم ظلم نکند و بعدا نگوید که برنامه نداشته و توانایی ادامه کار را ندارم و باید رئیسی جمههوری کارآمد و دلسوز داشته باشیم.

بعضی ثبت نام‌ها در انتخابات رئیس جمهوری شأن نظام را پایین آورده/ نیازمند رئیس جمهوری دلسوز و کارآمد هستیم

قدس آنلاین: محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها امروز در جلسه علنی مجلس و پس از طرح نظرات موافقین و مخالفین درباره طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: من از نماینده دولت انتظار حمایت درباره این طرح را داشتم در حالی که نماینده دولت در تمامی فرایندهای اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری  در کمیسیون حضور داشته و نظر کارشناسی داده است. اما تعجب می‌کنم که امروز می‌گوید این طرح برای تامین نظر شورای نگهبان به کمیسیون بازگردد و در صحن علنی رای نیاورد در حالی که کارشناسان شورای نگهبان در تمامی جلسات حضور داشته‌اند.

وی افزود: چرا در قانون انتخابات ریاست جمهوری محدودیت برای ثبت‌نام نامزدها در نظر نمی‌گیریم در حالی که برخی‌ها با اسب در انتخابات ثبت نام کرده و حتی عده‌ای هنگام ثبت‌نام می‌گویند برای حمایت از مواد مخدر این کار را کرده‌اند. در حالی که این ثبت‌نام ها شان جمهوری اسلامی را زیر سؤال می‌برد.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: ما درباره کلیات اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجلس بحث می‌کنیم و اگرکسی درباره جزییات آن حرفی دارد بعدا به کمیسیون شوراها بگوید تا ما آن را بررسی کرده و اصلاح کنیم.

جوکار تصریح کرد: ‌مردم از ما می‌خواهند کسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود که  توانمندی اداره کشور را داشته و به مردم ظلم نکند و بعدا نگوید که من برنامه نداشته و توانایی ادامه کار را ندارم.

وی خاطرنشان کرد: نامزد انتخابات ریاست جمهوری باید مدیر و مدبر بوده و توانایی عمومی داشته باشد و بر همین اساس قانون انتخابات ریاست جمهوری را اصلاح کرده‌ایم.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت:‌قانون انتخابات ریاست جمهوری با سیاست‌های کلی انتخابات که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده منطبق باشد.

جوکار گفت:‌ اگر رئیس‌جمهوری کارآمد داشته باشیم و دلسوز باشد رنج نمایندگان مجلس کمتر می‌شود چرا که مردم به دلیل مشکلات فراوان مراجعات متعددی را به وکلایشان در مجلس دارند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها