تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با استاندار جدید ، بر حل مشکلات خراسان رضوی با استفاده از ظرفیت‌های ملی تأکید کرد.

سرمایه‌های ملی را برای حل مشکلات خراسان رضوی  پای کار بیاورید

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی در دیدار استاندار جدید خراسان‌رضوی اظهار کرد: توقع ما از مسئولان ملی و استانی این است که آستان قدس رضوی را رغیب خودشان نبینند چراکه این آستان مقدس دارای جایگاه معنوی است و با هیچ نهادی رقابت ندارد و همه باید نسبت به این مجموعه احساس مسئولیت داشته باشند.
وی افزود: در شرایطی که رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان رئیس خدمه، خادم آستان قدس رضوی هستند، به وضوح روشن است که این آستان دارای چه جایگاه والایی است.
تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: بنده به عنوان خادم آستان قدس رضوی و هم دیگر مدیران این مجموعه هیچگاه نسبت به مسائل شهری، استانی و ملی بی تفاوت نیستیم و همواره تلاش کرده‌ایم که در حد امکانات و توان، به مردم خدمت‌رسانی داشته باشیم.
وی با اشاره به برخی از مصادیق ورود آستان قدس رضوی به مسائل ملی برای انجام مسئولیت خود خاطرنشان کرد: آستان قدس امسال و سال گذشته در زمینه رفع خسارت‌های ناشی از وقوع سیل در برخی از نقاط کشور اقدامات خدماتی قابل توجهی انجام داد و در مسئله کرونا هم برای کمک به افراد نیازمند معادل حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بسته‌های معیشتی، بهداشتی و غیره تهیه و توزیع کرده است.
حجت الاسلام و المسلمین مروی در ادامه ‌با قدردانی از خدمات استانداران ادوار استان خراسان رضوی تاکید کرد:‌ با اینکه استانداران قبلی برای رفع مشکلات زحماتی کشیدند و از همه آن‌ها تشکر می‌کنیم اما مشکلات زیادی در استان وجود دارد که باید برای رفع آن‌ها برنامه ریزی شود.
وی از حاشیه شهر مشهد به عنوان یکی از مهمترین مشکلات موجود یاد کرد و افزود: این مسئله هم دغدغه رهبر معظم انقلاب و هم دغدغه مردم است که در صورت برنامه‌ریزی و ساماندهی آن، باقیات و صالحاتی برای دست‌اندرکاران خواهد بود.
تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد تلاش بسیار زیادی انجام شده و با برگزاری جلسات متعدد، مقرر شد که با اختصاص زمین‌های موقوفه از سوی آستان قدس رضوی، ۶ هزار واحد مسکونی از سوی شهرداری مشهد در این مناطق احداث شود.
وی ادامه داد: انتظار می‌رود که استانداری خراسان‌رضوی با اعمال مدیریت مقتدرانه، موضوع اجرایی شدن تفاهم‌نامه ساخت ۶ هزار واحد مسکونی در حاشیه شهر مشهد را از دستگاه‌های اجرایی پیگیری کند.
حجت الاسلام و المسلمین مروی از کمبود پارکینگ در معابر منتهی به حرم مطهر رضوی به عنوان یکی از مهمترین مشکلات زائران یاد کرد و افزود: این مشکل در ایام پیک حضور زائران در مشهد مقدس مانند ایام تعطیلات نوروز و برخی از مناسبت های مذهبی تشدید می‌شود و نیروی انتظامی هم چاره‌ای جز مسدود کردن معابر منتهی به حرم ندارد و در نتیجه آن، زائران سرگردان می‌شوند.
وی بیان کرد: آستان قدس رضوی برای مشارکت در ساخت پارکینگ در ورودی معابر منتهی به حرم مطهر آمادگی دارد و در صورت مدیریت این مسئله توسط استانداری تاحصول نتیجه، مشکل بزرگی از پیش روی زائران برداشته خواهد شد.
تولیت آستان قدس رضوی از بافت پیرامون حرم مطهر به عنوان مسئله دیگری یاد کرد که نیازمند رسیدگی است و افزود: متاسفانه برخی افراد در قالب شرکت مسکن‌سازان با سوء استفاده از شرایط، اقدام به خرید املاک مردم به حداقل قیمت و فروش آن‌ها به انبوه‌سازان با قیمت بالا کردند و موجب نارضایتی مردم منطقه شدند.
حجت الاسلام و المسلمین مروی گفت: امیدواریم برای ساماندهی شرایط موجود بافت پیرامون حرم مطهر رضوی و مشکلات استان سرمایه‌های ملی پای کار آورده شود و اقدامی شایسته در این حوزه انجام گیرد.
محمدصادق معتمدیان استاندار جدید خراسان رضوی نیز در این دیدار توجه به رونق اقتصاد استان، دنبال کردن اجرای طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر حضرت امام رضا(ع)، پیگیری تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد اقتصادی، ساماندهی حاشیه شهر مشهد و توسعه امکانات بهداشتی، فرهنگی و آموزشی در این مناطق، رفع مشکلات مرز دوغارون و ... را از جمله برنامه‌های خود در استانداری خراسان رضوی برشمرد و آمادگی خود را برای تلاش در جهت رفع مشکلات زائران در مشهد مقدس اعلام کرد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها