کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: کاهش دما در مناطق مختلف این استان از امروز سه‌شنبه آغاز می‌شود و همراه با ماندگاری آلاینده‌های جوی تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

دمای هوای خراسان رضوی کاهش می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی اثمری  افزود: بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۲۶ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است که نسبت به روز گذشته سه درجه کاهش دارد و تا پنجشنبه هفته جاری به میزان ۶ درجه کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: بیشینه دمای هوای مشهد در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری به ترتیب ۲۴ و ۲۳ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است. 

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: کمینه دمای هوای دیشب مشهد هشت درجه سلسیوس بود که در شب‌های آینده کاهش یک تا دو درجه‌ای دارد.

اثمری با اشاره به صدور اطلاعیه سطح زرد مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در خصوص تداوم استقرار و گسترش سامانه پایدار جوی بر روی استان گفت: با توجه به این وضعیت، در شهرهای بزرگ و صنعتی استان به ویژه شهرستان مشهد تا روزهای پایانی هفته جاری کیفیت هوا همچنان در شرایط ناسالم قرار خواهد داشت.
وی اضافه کرد: ساکنان شهرهای بزرگ و صنعتی، سالمندان، کودکان و افراد حساس طی این مدت باید از تردد و توقف در داخل شهر به ویژه نواحی مرکزی خودداری کنند.
کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: طی روزهای آینده افزایش ابرناکی به ویژه در مناطق کوهستانی خراسان رضوی را هم شاهد هستیم.

اثمری افزود: کوهسرخ با کمینه دمای هوای سه درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای هوای ۳۳ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

وی ادامه داد:بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان فریمان با سرعت ۳۲ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها