دبیر کارگروه مراقبت و درمان بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۴۷ درمانگاه خیریه و خصوصی در کنار مراکز جامع خدمات سلامت برای درمان سطح یک بیماران مشکوک به کرونا در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر مشهد در نظر گرفته شده است.

اعلام درمانگاه‌های ارائه دهنده خدمات سطح یک در مناطق حاشیه شهر مشهد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی اصغر انجیدنی اظهار کرد: ۴۷ درمانگاه خیریه و خصوصی در کنار مراکز جامع خدمات سلامت برای درمان سطح یک بیماران مشکوک به کرونا در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر مشهد در نظر گرفته شده است.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در این درمانگاه‌ها خدمات سطح یک به بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا ارائه می‌شود و در صورت نیاز به طور رایگان تست کرونا نیز از بیماران گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد کل درمانگاه‌های خصوصی و خیریه در نظر گرفته شده برای درمان بیماران مشکوک به کرونا در مشهد ۱۴۵ مرکز است که در تمامی مناطق این کلانشهر استقرار دارند، خاطرنشان کرد: تمامی این درمانگاه‌ها به ۲۲ مرکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته ویژه کرونا در مشهد متصل هستند و اطلاعات بیماران مراجعه کننده به آنها در سامانه سینا به ثبت می‌رسد.

انجیدنی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تست کرونا برای بیماران بر اساس اولویت در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت به طور رایگان انجام می‌شود.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: اجرای طرح سطح بندی بیماران نقش مؤثری در کاهش بار بیمارستان‌ها و ازدحام در این مراکز دارد که در این راستا ۱۹ درمانگاه تخصصی در سطح ۲ و بیمارستان‌های مشهد در سطح سه به بیماران کرونایی خدمات دهی می‌کنند.

وی متذکر شد: شهروندان در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا می‌توانند از طریق تماس با شماره ۱۹۱ از نشانی مراکز خدمات جامع سلامت یا درمانگاه‌های ارائه دهنده خدمات سطح یک با توجه به محل سکونت خود مطلع شوند.

گفتنی است؛ منطقه‌های خیابان خواجه ربیع، مطهری شمالی، هدایت شرقی وغربی، بلوار بهمن، رسالت، راه‌آهن، عبادی، طبرسی شمالی، بلوار پنج تن، رسالت شمالی، جاده سیمان، طلاب وطبرسی شمالی، شهرک شهید رجائی، گلشهر، جاده سرخس، طلاب، بلوار میزرا کوچک خان، سیدی، صبا، شهید رستمی، طرق، بلوار توس، جاهد شهر، الهیه و امام هادی محل درمانگاه‌هایی هستند که شهروندان می‌توانند به آن‌ها مراجعه کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها