معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد به موسسات قرآن و عترت دارای پروانه فعالیت معتبر از وزارتخانه و سازمان تبلیغات اسلامی که در شرایط شیوع کرونا متضرر شدند اختصاص یافته است.

۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به موسسات قرآنی خراسان رضوی اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین، محمدتقی کاظمی نسب افزود: این تسهیلات با هدف حمایت از موسسات قرآنی در شرایط شیوع کرونا، کارآفرینی و اشتغالزایی پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: متقاضیان می‌بایست از طریق ورود به سامانه تحفه به آدرس Tohfeh.farhang.gov.ir کاربرگ خود را تکمیل و بارگذاری کنند.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: درخواست متقاضیان بعد از ثبت نام در سامانه تحفه در کارگروه استانی که ویژه تسهیلات قرض الحسنه ایجاد شده است بررسی و به بانک معرفی‌ می‌شود و به هر موسسه که واجد شرایط باشد بین ۶۰۰ تا یک میلیارد ریال تسهیلات تعلق می‌گیرد.

کاظمی نسب افزود: دوره بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه مزبور پنج ساله و دوره تنفس آن حداکثر ۶ ماهه است.

وی اضافه کرد: از ۱۳۱ موسسه قرآن و عترت زیر پوشش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، ۱۰۱ موسسه دارای پروانه فعالیت معتبر و باقی آنها دارای موافقت اصولی هستند که پرونده آنها برای دریافت پروانه در حال بررسی است.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه شیوع کرونا در چند ماهه اخیر منجر به کاهش ۵۰ درصدی فعالیت موسسه‌های قرآن و عترت، افزایش هزینه‌ها و غیرفعال شدن برخی از آنها شد افزود: از ۱۰۱ موسسه دارای پروانه فعالیت در استان، هم اینک ۷۴ موسسه فعال هستند.

بر اساس آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۴۲۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۶ هزار و ۱۶۰ تن رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها