مشاور رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت:دانشگاه فرهنگیان نقشی در عدم پذیرش نخبه نابینای گنابادی ندارد و مسئولیت بر عهده آموزش و پرورش است.

 دانشگاه فرهنگیان نقشی در عدم پذیرش نخبه نابینای گنابادی ندارد

به گزارش قدس آنلاین، رضا علیزاده با اشاره به عدم پذیرش نخبه نابینای گنابادی  در دانشگاه فرهنگیان کشور اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان، دانشگاهی ماموریت‌گرا و حاکمیتی است که هرساله برای پذیرش دانشجو معلمان مشتاق کسوت معلمی از طریق آزمون سازمان سنجش و آموزش کشور چند برابر ظرفیت از بین علاقمندان آزمون سراسری به آموزش وپرورش اعلام اسامی می‌کند.

وی ادامه داد: پس از مجاز شدن در انتخاب رشته آزمون سراسری در یک پروسه رقابتی علمی و مصاحبه، پذیرش مصاحبه علمی، غربالگری،گزینش، آزمایشات پزشکی و اعلام نهایی قبولی‌های دانشگاه فرهنگیان توسط وزارت آموزش وپرورش انجام و کل این فرآیند به عهده و با مسئولیت ۳۱ مدیرکل آموزش وپرورش استان‌های کشور انجام می‌شود.

مشاور رئیس دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: طبق مفاد قانون استخدام دانشجو معلمان، از بدو قبولی در آموزش وپرورش دانشگاه هیچ دخالتی در گزینش و پذیرش دانشجومعلمان طی این ۴۱ سال نداشته و چه در زمان مراکز تربیت معلم و چه زمانی که دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۳۹۰ راه اندازی شد ندارد.

علیزاده عنوان کرد: ولی با توجه به شرایط خاص این خانم؛ ریاست دانشگاه شخصا پیگیری مسئله خانم نرگس خدادادی را انجام خواهند داد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها