عضو هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی گفت: در جلسه‌ای که با آقای رسولیان، معاون استاندار، داشتیم، در خصوص افزایش ساعت کاری در مرز دوغارون صحبت و قرار شد سریع‌تر این اتفاق بیفتد اما هنوز این کار انجام نشده است.

هنوز افزایش ساعت کاری پایانه مرزی دوغارون اجرا نشده است

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم عطائی در خصوص افزایش ساعت کاری پایانه مرزی دوغارون اظهار کرد: در جلسه‌ای‌ که حدود ۱۵ روز پیش برگزار شد، در این خصوص صحبت شد که افزایش ساعت کار در مرز میلک اتفاق افتاده و می‌تواند در دوغارون نیز تاثیرگذار باشد. آقای رسولیان نیز بیان کردند از فردا با همتای خود در هرات دیدار می‌کنیم تا سریع‌تر این اتفاق بیفتد.

وی افزود: متاسفانه این کار انجام نشد، در حالی که قرار بود با بازدید استاندار این موضوع اجرایی شود اما هنوز اتفاق نیفتاده و راننده‌ها همچنان توقف‌های طولانی دارند. در برخی نقاط تا یک ماه نیز توقف داریم و خودروهای مستقیم هم حداقل یک هفته در دوغارون توقف می‌کنند اما متاسفانه هنوز اتفاق مثبتی انجام نشده است.

عطائی با بیان این مطلب که در حال حاضر باید ۲۰۰۰ کامیون پشت مرز دوغارون باشند و هنوز مرز خلوت نشده است، گفت: تنها یک‌دست صدا ندارد. گمرک به تنهایی نمی‌تواند مرز را شبانه‌روزی کرده و یا تا ۱۰ شب باز نگه دارد، کلیه سازمان‌های داخلی در امر ترانزیت در مرز باید با هم هماهنگ باشند تا چنین اتفاقی بیفتد.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی اضافه کرد: اگر همکاری صورت می‌گرفت، مرز خلوت می‌شد. یک قسمت مشکلات از طرف افغانستان است اما در طرف ایران نیز مشکلاتی مانند قطعی سیستم وجود دارد که گاه تا ۸ ساعت هم طول می‌کشد.

عطائی تصریح کرد: اگر همین الان هم اقداماتی انجام شود، بد نیست اما روزی که کارد به استخوان برسد و مسیر ترانزیت کالاها از سمت ایران تغییر پیدا کند، دیگر فایده‌ای ندارد. متاسفانه در حال حاضر به خاطر عملکرد بد سیستم‌های مدیریتی، مسیر ترانزیت برخی کالاها به سمت کراچی پاکستان برده شده است.

احمد زمانیان یزدی، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی نیز در خصوص افزایش ساعت کاری پایانه مرزی دوغارون، اظهار کرد: مرز همچنان به حالت قبل بوده و توقف ماشین‌ها طولانی است. هنوز هیچ گشایشی ایجاد نشده و صف‌ها و توقف‌های طولانی‌مدت در مرز دوغارون وجود دارد.

وی با بیان اینکه کاش استاندار در زمان بازدید از مرز دوغارون از بخش خصوصی نیز دعوت می‌کردند تا ما توضیحات کامل بدهیم، عنوان کرد: شاید سازمان‌های اداری نتوانند تمام مشکلات و مسائل را بیان کنند اما اگر بخش خصوصی در محل بازدید حضور داشت، مشکلات را مطرح می‌کرد. به طور کلی هنوز اتفاق خاصی رخ نداده اما امیدواریم به دستورات استاندار عمل شده، توقف‌ها کم و سرعت عمل بیشتر شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها