مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد از راه‌اندازی زیرسیستم مدیریت اشیای گمشده در سامانه جامع اتوبوسرانی این شهر خبر داد.

پیگیری آنلاین  اشیای گمشده در اتوبوس‌های مشهد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، محمدجواد رجائیان با اعلام این خبر گفت: با استفاده از این سیستم، پیگیری اشیای گم‌شده و پیداشده در اتوبوس‌ها، ایستگاه‌ها و پایانه‌ها به صورت آنلاین و با سرعت و دقت بیشتری صورت می‌گیرد و شهروندان نیز در صورت مواجهه با موضوعاتی از این دست، به سهولت می‌توانند آن را از طریق سامانه مذکور دنبال کنند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد افزود: روزانه در حدود یک میلیون سفر از طریق وسایل حمل و نقل عمومی زیرمجموعه سازمان اتوبوسرانی در شهر مشهد صورت می‌گیرد. در این میان موارد بسیاری پیش می‌آید که شهروندان وسایل همراه خود را در سفرهای درون‌شهری جا می‌گذارند یا گم می‌کنند. با توجه به تعدد خطوط و اتوبوس‌های فعال در سطح شهر، پیگیری چنین مواردی به صورت حضوری و موردی دشواری‌های زیادی برای افراد به دنبال دارد و در برخی موارد نیز ممکن است به سردرگمی شهروندان یا عدم حصول نتیجه بینجامد.

وی ادامه داد: با عنایت به مسائل ذکر شده، فرایند مدیریت اشیای گم‌شده در زیرسیستم روابط عمومی سامانه جامع اتوبوسرانی مشهد، طراحی شد که از مهرماه جاری آغاز به کار کرده است. با استفاده از این سیستم شهروندان می‌توانند مشخصات اشیای گم‌شده خود را در سامانه مربوطه به نشانی اینترنتی bis.mashhad.ir  ثبت نمایند و پس از دریافت کد پیگیری، مراحل رسیدگی به آن را از همین طریق دنبال کنند.

رجائیان تصریح کرد: همچنین مدیریت اشیای گم‌شده و پیدا شده در اتوبوس‌ها، از طریق این سیستم برای سازمان اتوبوسرانی میسر شده است. پس از ثبت مشخصات اشیا در سامانه، فرایند رسیدگی به آن به صورت سیستمی دنبال می‌شود و اطلاعات کاملی مربوط به زمان گم شدن شیء، مشخصات آن، خط اتوبوس و سایر اطلاعات مربوطه ثبت می‌شود تا پیدا کردن مالک آن با دقت و سرعت بیشتری قابل انجام باشد. با توجه به درج اطلاعات اشیای پیدا شده در این سیستم، شهروندان نیز می‌توانند در فهرست مزبور، اشیای گم‌شده خود را جستجو نمایند.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد با اشاره به مراحل مختلف رسیدگی به چنین مواردی گفت: اشیاء پیدا شده تا ۲۴ ساعت در بخش امور اداری منطقه اتوبوسرانی مربوطه باقی می‌ماند و در صورت عدم مراجعه صاحب آن، با تأیید مدیر منطقه به سازمان اتوبوسرانی ارسال می‌شود تا در انبار نگهداری شود. لازم به ذکر است برای اشیای گوناگون با توجه به ماهیت آنها، مسیرهای مختلفی برای رساندن به دست مالکان آنها پیش‌بینی شده که تمام اقدامات انجام شده در خصوص هر شیء، در این سیستم ثبت می‌شود و قابل رصد و پیگیری است.

وی افزود: پیش از این نیز زیرسیستم‌های مربوط به تصادفات و جذب راننده از طریق سامانه جامع اتوبوسرانی مشهد، راه‌اندازی شده بود که در حال بهره‌برداری است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها