رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: بیش از ۸۵ درصد آزمایشهای روزانه کرونا در حوزه این دانشگاه شامل شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد مثبت است.

۸۵ درصد آزمایشهای کرونا در غرب خراسان رضوی مثبت است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علیرضا مسلم  افزود: در موج قبلی شیوع کرونا روزانه حدود ۴۵ نمونه‌گیری در این دانشگاه انجام می‌شد اما این تعداد اکنون به ۱۵۰ مورد رسیده است که نتیجه آزمایش ۸۵ درصد نمونه‌ها طی آبان ‌ماه مثبت اعلام شده است.
وی ادامه داد: وضعیت شیوع کرونا در شهرستان سبزوار بحرانی و حاد  است و با توجه به افزایش میزان مبتلایان هم اینک شهرستان‌های سبزوار و ششتمد در وضعیت سیاه کرونایی قرار دارند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: روز گذشته ۱۶۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در سبزوار و شهرستان‌های تابعه شناسایی شدند و با فوت ۱۵ بیمار مبتلا به کرونا شمار جانباختگان این بیماری در غرب خراسان رضوی به ۳۰۸ تن رسید.
مسلم با بیان این که هم اینک ۲۲۱ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در مرکز آموزشی - درمانی واسعی سبزوار بستری هستند افزود: تا زمانی که مردم بیماری کرونا را جدی نگیرند هر چه امکانات و تجهیزات درمانی را بیشتر کنیم باز هم جوابگو نخواهد بود.
بیمارستان واسعی سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به کرونا در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها