مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان نیشابور گفت: از ابتدای امسال بر اثر رانش زمین در دشت نیشابور ۱۰حلقه چاه آب شرب از مدار خارج شد که از این تعداد سه حلقه چاه حفر شد و سه حلقه هم تعمیر و به مدار بازگشته است.

رانش زمین در نیشابور ۱۰ حلقه چاه آب شرب را از مدار خارج کرده است

به گزارش قدس آنلاین ، علی‌رضا اخویان اظهار کرد: این نخستین  آسیب رسمی به تاسیسات بر اثر رانش زمین در دشت نیشابور است که گزارش می‌شود.

وی ادامه داد: برداشت بی‌رویه آب از سفره‌های زیرزمینی دشت نیشابور موجب آسیب جدی به آبخوان‌های این دشت و کاهش کمی و کیفی آب در برخی روستاها شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان نیشابور گفت: در حال حاظر در بعضی نقاط از عمق ۵۰ تا ۱۵۰ متر رانش زمین رخ داده است که موجب آسیب جدی به لوله‌های جدار چاه‌های آب شرب شده است و آب هم کیفیت خود را از دست داده و کدر شده است.

اخویان افزود: برای حفر و تجهیز چاه‌های جدید آب شرب در دشت نیشابور ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که ردیف اعتباری ندارند و برای جبران هزینه‌ها نیازمند کمک ستاد بحران استانداری خراسان رضوی هستیم.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از بروز مشکلات کمی و کیفی در آب حتی برای چاه هایی که ترمیم می‌شوند نیز باید چاه جایگزین حفر شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان نیشابور گفت: طبق طرحی که پیش‌بینی شده ظرف ۲ ماه آینده آخرین وضعیت تمام چاه های منطقه با آزمایش‌های مربوط بررسی می‌شود تا چاه‌هایی که دچار مشکل شده اند شناسایی شوند و پیش بینی می شود به طور کل ۲۵ حلقه چاه آب شرب در شهر و روستا به خاطر رانش های زمین دچار آسیب شده باشند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها