۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
کد خبر: 727163

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: در حال حاضر فقط یک دستگاه اکسیژن‌ساز در بیمارستان خاتم‌الانبیای این شهر فعال است و در روزهای بحرانی، بیماران کرونایی با کمبود این وسیله پزشکی مواجهند.

کمبود دستگاه اکسیژن‌ساز  در تایباد

به گزارش قدس آنلاین، حیدر احسانی افزود: با تنها دستگاه اکسیژن ساز این بیمارستان در روزهایی که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا افزایش می یابد با مشکل رو به رو می شویم چون بیماری کووید ۱۹ بسیاری از مبتلایان را دچار مشکلات حاد تنفسی می کند و تعداد زیادی از این بیماران برای بهبودی کامل نیاز به استفاده از دستگاه اکسیژن پیشرفته تری دارند.

وی ادامه داد: تایباد طی هفته گذشته یکی از شهرستانهای قرمز از نظر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ معرفی شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: در حال حاضر بر اساس معیارهای تشخیص قطعی، روزانه پنج بیمار قطعی مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان شناسایی شده اند که این تعداد نسبت به روزهای قبل مراجعه بیماران جدید در تایباد دو و نیم برابر شده است.

احسانی افزود: در حال حاضر ظرفیت بخش عفونی بیماران کرونایی بیمارستان خاتم الانبیای شهر تایباد تکمیل شده و یک بخش دیگر با ۲۳ تخت برای بیماران احتمالی به این ویروس در این مرکز درمانی پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه ستاد کرونای شهرستان، فعالیت اماکن ورزشی، تالارها و برگزاری هرگونه مراسم جمعی در شهرستان تایباد تا اطلاع ثانوی ممنوع است و با هرگونه تجمع و برگزاری مراسمی حتی در منازل برخورد خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: با توجه به وضعیت قرمز این شهرستان از نظر شیوع کرونا در صورت نیاز و بر اساس درخواست از طریق استانداری خراسان رضوی و موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیتهای دیگری در این منطقه اعمال خواهد شد.

احسانی افزود: حفظ سلامت عمومی در اولویت قرار دارد و با بخشهایی که با رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی سلامت جامعه را به مخاطره بیندازند با قاطعیت و بدون چشمپوشی برخورد می شود.

او روند رو به افزایش تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان تایباد را نتیجه کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت نکردن فاصله اجتماعی دانست و از عموم شهروندان خواست با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، از حضور در تجمعها و دورهمی‌ها پرهیز کنند تا زنجیره این ویروس همه گیر قطع شود.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها