گیلان-رئیس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل محیط زیست گیلان، ورود پیش‌قراولان پرندگان مهاجر به مکان‌های زمستان‌گذرانی استان خبر داد.

ورود پیش‌قراولان پرندگان مهاجر به زیستگاه‌های زمستان‌گذرانی گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی محیط  زیست گیلان ،معمولاً پرندگانی که فصل جوجه آوری خود را در سیبری سپری می‌کنند، نیمه پائیز هرسال با آغاز فصل سرما و یخبندان در سیبری و اروپای شمالی به آبگیرها و تالاب‌های جنوبی‌تر کوچ می‌کنند و یکی از خط‌های مسیر مهاجرتشان به سمت جنوب دریای خزر و به‌خصوص تالاب‌های استان گیلان است، پاییز امسال نیز مطابق روند سالانه این مهاجرت شروع‌ شده است.

پرندگان مهاجر به ۳۷ زیستگاه و تالاب و ۲۷۰ کیلومتر ساحل این استان سرسبز مهاجرت می‌کنند که از مهم‌ترینِ این مناطقِ میزبان پرندگان می‌توان به مناطقی مانند؛ تالاب بین‌المللی انزلی، پارک ملی بوجاق بندر کیاشهر، تالاب امیرکلایه و بارکوسرای لاهیجان، تالاب استیل عباس‌آباد آستارا، تالاب آق و جوکندان اشاره کرد. این مهاجران فصل زمستان را در این مناطق می‌گذرانند و بهار بازمی‌گردند.

علی‌نژاد با اشاره به اینکه مهاجرت پرندگان تا اوایل فصل زمستان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۳۵ هزار و ۵۹۵ قطعه پرنده مهاجر در گیلان زمستان‌گذرانی کردند.

برچسب‌ها