رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: طرح مسجد سنگر سلامت به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا طی همکاری و توافق با وزارت بهداشت و درمان از کنار مضجع شریف و نورانی حضرت امام رضا (ع) آغاز شد و پس از مشهد در سراسر کشور به اجرا درمی‌آید.

طرح مسجد سنگر سلامت در تمامی استانها اجرا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سردار غلامرضا سلیمانی  در ارتباط  ویدئو کنفرانسی با مراسم آغاز طرح شهید سلیمانی با عنوان "مسجد سنگر سلامت" در مشهد افزود: این طرح مردم پایه است اما از بالاترین سطح علمی برخوردار و همراه با نیروهای ماهر است.

وی ادامه داد: با توجه به توانایی‌هایی که در کشور وجود دارد و استفاده از شبکه بسیج اگر این طرح به دقت انجام شود امیدواریم در فاصله زمانی پیش بینی شده شیب نزولی این ویروس آغاز شود و در مدت چهار ماه در مرحله کنترل و مهار قرار گیرد و بعد از آن، اقدامات بعدی و استمرار آن باعث ریشه‌کن شدن ویروس گردد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در این طرح از ظرفیت قرارگاه‌های استانی و شهرستانی و محلات و نمایندگان ولی فقیه در خراسان رضوی، امامان جمعه و ائمه جماعت استفاده می‌شود.

وی افزود: همه کمک هایی که ما به شبکه بهداشت و درمان داشتیم استمرار خواهد داشت ولی این طرح به منظور توجه بیشتر به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است.

سردار سلیمانی ادامه داد: خراسان رضوی کارنامه درخشانی در این خصوص داشته و مطمئن هستیم بهره‌گیری از همدلی و هماهنگی و مسوولان موفق ترین استان کشور در این زمینه و الگویی برای سایر استانها خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: اجرای این طرح نوعی آموزش در حوزه ولایت مداری و ولایت گرایی دارد.

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: یکی از امتیازات مقام معظم رهبری در رهنمودهای حکیمانه خود این است که علاوه بر نقش راهبردی، اغلب ساز و کار اجرایی، مولفه ها و روش اجرایی را نیز مشخص می‌کنند.

وی ادامه داد: بسیج جامعه پزشکی در راستای رهنمود همراه با دستورالعمل رهبر معظم انقلاب با محوریت دانشگاه در صدد تهیه طرح و برنامه برآمد و طرح پایگاه محلی مهار ویروس در سنگر سلامت را طراحی کرد که امروز اجرایی شد.

امام جمعه مشهد گفت: از این حرکت متوجه می‌شویم اگر مجموعه رهنمودهای حکیمانه رهبری که همراه با تبیین مولفه‌ها و راهکار و دستورالعمل خاص است، اینگونه توسط مسوولان طراحی و اجرایی شود همه مشکلات حل شده و مصائب زندگی اصلاح می‌شود.

وی افزود: مشکل ما این است که در اجرای برنامه‌ها با رهنمودهای رهبری زاویه پیدا می‌کنیم اگر این دستورالعملها با یک طرح قوی و جامع اجرا شود همه مشکلات حل خواهد شد. 

آیت الله علم الهدی ادامه داد: مقابله با کرونا، تنها با مسوولین بهداشت و درمان موفق نمی‌شود و همه باید همکاری کنیم و رفع این بیماری مستلزم تلاش همه ما است.

وی با اشاره به رهنمود رهبر معظم انقلاب مبنی بر دعا کردن گفت: در روایات آمده است به دنبال دعا باید حرکت و تلاش هم انجام دهیم تا دعا مستجاب شود. در دعا کردن باید اخلاص و توجه داشته باشیم.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها