معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: بانک‌ها از اجبار تاسیسات گردشگری برای بازپرداخت تسهیلات خودداری کنند.

خودداری بانک‌های خراسان رضوی  از اجبار تاسیسات گردشگری برای بازپرداخت تسهیلات

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق براتی امروز در جلسه گروه کاری گردشگری ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونای خراسان رضوی  با اشاره به اینکه بانک‌ها باید از اجبار تاسیسات گردشگری برای بازپرداخت تسهیلات خودداری کنند، زیرا به زودی کمیته رفع مشکلات پرداخت تسهیلات به تاسیسات گردشگری در خراسان رضوی تشکیل می شود، بیان کرد: با توجه به چالش‌های پیش روی تاسیسات گردشگری برای دریافت تسهیلات کمیته ای برای رفع مشکلات آن تشکیل می شود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران خراسان رضوی گفت: این کمیته با حضور مسئولان استانداری، بانک‌های عامل، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی حوزه گردشگری برگزار خواهد شد تا چالش های پرداخت تسهیلات را بررسی کنند و شرایط را برای پرداخت تسیهل کنند.

وی با اشاره به اعلام برخی تشکل‌ها مبنی بر مسدود کردن بخشی از تسهیلات کرونایی یا پرداخت تسهیلات بر اساس صورت حساب‌های بانکی اظهار کرد: اگر بانکی این موارد را انجام دهد تخلف کرده است، این گونه موارد اعلام شود تا به بانک تذکر داده شود و برابر قانون رفتار شود.

براتی گفت: بیشترین خسارت ناشی از شیوع کرونا در بین استان‌های کشور به بخش گردشگری خراسان رضوی وارد شده است، چرا که اقتصاد این استان وابسته به زیارت و گردشگری است به همین دلیل خسارت ها در خراسان رضوی بیشتر از استان‌های دیگر بوده است، تا به امروز ۲۸۵۰ میلیارد تومان خسارت به بخش گردشگری استان وارد شده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر تعداد کمی از تاسیسات گردشگری مشغول به فعالیت هستند، لذا با توجه به شروع موج سوم کرونا برخی محدودیت‌ها تشدید شده است که به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر گردشگری تاثیر گذاشته و خسارت ها را افزایش می‌دهد.

در ادامه ابوالفضل مکرمی فر، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی بیان کرد: تاکنون پرونده های دریافت تسهیلات برای ۱۰۹/۴ میلیارد تومان به بانک های ارسال شده است اما ۶۶ میلیارد تومان آن پرداخت شده است که باید در پرداخت های تسریع صورت گیرد.

یوسف بیدخوری، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در ادامه اظهار کرد: خراسان رضوی ۲۷۵۴  تاسیسات گردشگری با ظرفیت ۱۱۸ هزار و ۸۵۰ تخت دارد که حدود سه چهارم این واحدها هنوز تعطیل هستند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها