وی خطاب به وزیر اقتصاد و رییس سازمان بورس تاکید کرد تا اقدامات جدی تری در راستای صیانت از حقوق سهامداران و ارتقای کارآمدی بازار سرمایه انجام دهند.

قالیباف: وضعیت فعلی بورس اصلا مورد قبول نیست و این رویه باید اصلاح شود

وضعیت بازار سرمایه در جلسه مشترک مجلس با وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس بررسی شد و در این نشست که به دلیل اهمیت موضوع بازار سرمایه در حضور رییس مجلس برگزار شد، محمدباقر قالیباف ضمن بیان نظرات مردم و فعالان بازار که خواستار توجه بیشتر دولت به بازار سرمایه هستند، بر ایفای وظیفه نظارتی مجلس، خطاب به وزیر اقتصاد و رییس سازمان بورس تاکید کرد تا اقدامات جدی تری در راستای صیانت از حقوق سهامداران و ارتقای کارآمدی بازار سرمایه انجام دهند.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد باقر قالیباف بر لزوم اثربخشی سریع و ملموس اقدامات وزارت اقتصاد و سازمان بورس در این خصوص تاکید کرد و افزود: اعتماد مردم، بزرگترین سرمایه نظام است و نباید آن را تخریب کرد. هرگونه اقدامی که موجب صدمه به این اعتماد عمومی شود، غیر قابل قبول است. بازار سرمایه باید با حفظ ویژگی نقدشوندگی به عنوان مهمترین منبع تامین مالی تولید مورد اعتماد مردم باشد.رییس مجلس با اشاره به اختیارات وسیع وزارت اقتصاد و سازمان بورس در اداره حرفه ای این بازار و صیانت از رونق بازار سرمایه تصریح کرد: وضعیت فعلی این بازار اصلا مورد قبول نیست و باید این رویه اصلاح شود و اعتماد به بازار برگردد همچنان که مردم با ترغیب دولت سرمایه خود را به این بازار آوردند، پاسخ اعتماد خود را هم باید بگیرند.

در این جلسه همچنین محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اجرای کامل و دقیق مصوبات شورای عالی بورس در این خصوص، خواستار توضیحاتی در مورد اجرای مصوبات شورای عالی بورس و آیین نامه صیانت از حقوق سهامداران شد.
در ادامه جلسه فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد با بیان دغدغه وزارتخانه و دولت برای بهبود وضعیت بورس و حمایت از بازار سرمایه، بر برنامه این وزارتخانه و سازمان بورس برای اجرای دقیق مصوبات شورای عالی بورس در راستای تقویت بازارگردانی سهام، تزریق منابع مالی مصوب به بازار سرمایه و همچنین تقویت خرید سهام خزانه توسط شرکتها و انتشار اوراق تبعی تاکید و از سازمان بورس خواست با توجه به درخواستهای فعالان بازار و مردم در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

همچنین حسن قالیباف‌اصل، رییس سازمان بورس نیز در این جلسه با ذکر اقدامات انجام شده سازمان بورس در راستای صیانت از حقوق سهامداران، بر فعالیت بیشتر ناشران و سهامداران عمده در خصوص بازار گردانی تاکید کرد و با توجه به تاکید وزیر اقتصاد بر لزوم جدیت بیشتر در اجرای بازارگردانی برای کلیه سهام بازار سرمایه، ضمن بیان برخی نکات در این خصوص، قول داد در این خصوص اقدامات لازم تسریع و با جدیت بیشتری اقدام شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها