کردستان- بانک‌های استان بر اساس مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا قرار بود از ۲۰ آبان به مدت ۱۰ روز برای جلوگیری از شیوع این بیماری تعطیل شوند که بعد از گذشت کمتر از یک روز از اعلام و انتشار خبر آن، این مصوبه لغو شد!

مصوبه تعطیلی بانک‌ها اجرانشده لغو شد!

قدس آنلاین-گروه استان ها: هشت ماه از شیوع بیماری کرونا در کشور می‌گذرد و در این مدت خروجی جلسات این ستاد بیشتر موارد توصیه‌ای به مردم برای قطع زنجیره انتقال کرونا بوده است.

 در آخرین جلسه این ستاد استانی که تعطیلی بانک‌ها به مدت ۱۰ روز مصوب و سپس خبر آن‌هم اعلام شد بارقه امیدی در جامعه به وجود آمد که درزمانی که مسئولان در پایتخت هنوز نتوانستند علی‌رغم درخواست بسیاری از کارشناسان و فعالان اجتماعی و بهداشتی  به  تعطیلی چندین روزه  تهران تن دهند این مهم در کردستان مصوب شده است.

نکته حائز اهمیت هم این است که شورای هماهنگی بانک‌های استان برای ارائه خدمات به مشتریان تدابیری اندیشیده بودند که متأسفانه عمر این مصوبه بسیار کوتاه بود و کمتر از ۲۴ ساعت بعد از انتشار و اطلاع‌رسانی به مردم لغو شد و تعدادی از کاربران هم در فضای مجازی نسبت به آن واکنش نشان دادند؛ کاربری نوشته بود مگر در این جلسه وقتی صحبت از تعطیلی بانک‌ها شد به این فکر نکردند امکان دارد برخی از شهروندان نسبت به آن معترض شوند؟ یعنی واقعاً به درخواست مردم مصوبه ستادی که عمل به آن الزامی و قانونی بوده لغو شده است.

تمهیدات کرونایی

بر اساس مصوبه صورت‌جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که در تاریخ ۱۷ آبان امسال به همه بانک‌های استان ابلاغ شد قرار بود از روز سه‌شنبه ۲۰ آبان تا ۱۰ روز همه بانک‌های استان در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کووید۱۹  تعطیل شوند.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان کردستان شامگاه روز دوشنبه ۱۹ آبان در گفت‌وگویی که با خبرنگاران داشت عنوان کرد: بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان در راستای جلوگیری از شیوع این بیماری و قطع زنجیره انتقال آن بانک‌های استان از سه‌شنبه بیستم آبان به مدت ۱۰ روز تعطیل می‌شوند.

علی‌اشرف یوسفی قیاسی افزود: به‌منظور ارائه خدمات بهینه به مشتریان و ممانعت از نارضایتی شهروندان اقداماتی پیش‌بینی‌شده که در شعب همه بانک‌های استان انجام می‌شود.

گرچه ۲۴ ساعت از انتشار این خبر نگذشته بود که روابط عمومی استانداری کردستان خبری را به نقل از معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان مبنی بر لغو مصوبه تعطیلی بانک‌های استان منتشر کرد.

درخواست مردمی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در همین رابطه توضیح داد  ستاد مقابله با کرونا در استان تصمیم به تعطیلی و کاهش حضور کارکنان بانک‌ها در شعب گرفت که زمان اجرای این مصوبه از امروز برای مدت ۱۰ روز بود.

محمدابراهیم زارعی اظهار داشت:  افزود: با توجه به درخواست مکرر مردم و باهدف تسهیل در امر خدمات‌رسانی، مصوبه مذکور  لغو و فعالیت بانک‌ها طبق روال عادی از سر گرفته می‌شود.

وی اضافه کرد: فعالیت بانک‌ها و حضور کارکنان بر اساس نیاز شعب و صلاحدید مدیران و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و ارائه خدمات به مشتریان دارای ماسک امکان‌پذیر است.
 

برچسب‌ها