بازیگر برنده اسکار در حالی که تاکید کرد ترامپ از نظر روانی صلاحیت رییس‌جمهور بودن را ندارد، گفت وی از همه روش‌های بدترین دیکتاتورهای تاریخ در دوران ریاست جمهوری‌اش استفاده کرد.

هشدار رابرت دنیرو برای بازگشت ترامپ/ دیکتاتوری که مانند هیتلر است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دیلی میل، رابرت دنیرو گفته با وجود اینکه خوشحال شده جو بایدن در انتخابات هفته گذشته پیروز بیرون آمد، نگران است که یک فرد دیگر «که دوست دارد دیکتاتور باشد» شبیه به دونالد ترامپ از راه برسد و «با استفاده از همان روش‌های موسولینی و هیتلر» شروع به کسب محبوبیت کند.

این بازیگر ۷۷ ساله هالیوودی که یکی از سفت‌ و سخت‌ترین منتقدان ترامپ بوده در مصاحبه‌ای گفت: «در آینده افراد دیگری مانند ترامپ خواهند بود، شاید نه در طول عمر من.»

او اضافه کرد: «اما کسی از راه می‌رسد که بسیار باهوش‌تر، حساس‌تر و بدطینت‌تر است و می‌تواند عموم مردم را گول بزند.»

این بازیگر برنده جایزه اسکار گفت ترامپ هم از تمام روش‌های بدترین دیکتاتورهای تاریخ استفاده کرد.

او گفت: «می‌گویند می‌خواهند برای مردم چه کار کنند. آلمان را دوباره بزرگ کنند، ایتالیا را دوباره بزرگ کنند، آمریکا را دوباره بزرگ کنند.»

دنیرو اضافه کرد: «این کار استفاده از بدترین تبعیض‌های مردم و بدترین ضعف‌های عموم است، آن هم به جای اینکه آن‌ها را رهبری کنند و به آن‌ها الگویی مثبت برای پیروی بدهند.»

ستاره «راننده تاکسی» و «رفقای خوب» در پاسخ به واکنشش نسبت به پیروزی بایدن خدا را شکر کرد و گفت بایدن هم مشکلات خودش را خواهد داشت اما حداقل کشور کمی آرام‌تر خواهد شد.

با این حال او گفت شوکه شد که بیش از ۷۰ میلیون آمریکایی به ترامپ رای دادند.

دنیرو گفت: «واقعا عصبانی و خشمگین و شوکه شده بودم که او واقعاً آنطور رفتار کرد و مردم قبولش کردند. حالا می‌بینم که خیلی‌ها در کشورمان چنین احساسی دارند. نسبت به بقیه‌ای که اینطور نیستند حس غم می‌کنم.»

او اضافه کرد: «آن‌ها ترامپ را قبول کرده‌اند و حاضر بودند بارها و بارها به او رای بدهند. نمی‌دانم چرا. از اول همین بود. چطور ممکن است این آدم چنین رفتاری داشته باشد؟»

دنیرو همچنین گفت ترامپ از نظر روانی صلاحیت رییس‌جمهور بودن را ندارد اما حتی اگر یک کار درست انجام می‌داد و پاندمی کووید -۱۹ را درست مدیریت می‌کرد پیروز انتخابات می‌شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها