جواد خسروی گفت: مأموریت کارگروه قرآنی ستاد بزرگداشت سردار شهید قاسم سلیمانی احصاء و حل مشکلات شهرستان‌هاست که با تشکیل آن انشالله شاهد یک حرکت فرهنگی بزرگ خواهیم بود.

نهضت خدمت رسانی به محرومان در یادبود سالگرد شهادت سردار سلیمانی شکل می‌گیرد

جواد خسروی دستیار رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به تشکیل کارگروه قرآنی ستاد بزرگداشت سردار شهید قاسم سلیمانی در سازمان تبلیغات اسلامی با مسئولیت سازمان دارالقرآن‌الکریم به تشریح اهداف این کار گروه پرداخت و گفت: سازمان دارالقرآن کشور علاوه بر ماموریت فعالیت و نظارت بر امور قرآن، به دنبال نشستی که در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، مقرر گردید تا سازمان دارالقرآن مأموریت کمک به گرفتاری‌ها، ضعف‌ها و کاستی‌ها در تمام استان‌ها را نیز از طریق ادارات کل مؤسسات قرآنی استان‌ها برعهده بگیرد.

جواد خسروی افزود: در این نشست تصمیم گرفتیم تا قرارگاهی را تحت عنوان یاوران قرآنی سردار شیهد حاج قاسم سلیمانی همزمان با سالروز شهادت وی که در آستانه آن قرار داریم، راه‌اندازی کنیم که امیدواریم انشالله تا فرار سیدن سالروز شهادت، کارهای آن نهایی شده و به مرحله اجرا برسد، به گونه‌ای که بتوانیم در همه استان‌ها مشکلات استان و شهرستان‌های آن را احصا کنیم تا مشکلاتی مانند مدرسه سازی، خانه‌های بهداشت، درمانگاه‌ها و تمام اماکن عمومی مورد نیاز مردم را تا حد امکان برطرف کند.

دستیار رئیس سازمان دارالقرآن ادامه داد: افرادی که ما شناسایی می‌کنیم، افرادی هستند که به عنوان یاوران کمیته‌های مختلف با آنها نشست برگزار خواهیم کرد و افراد خیر نیز به این کمیته‌ها می‌پیوندند تا در مناطق مختلف به عنوان یاوران و سفیران قرآنی فعالیت کنند و بنابر تشخیص خودشان منطقه‌ای را انتخاب خواهند کرد و با حضور در آنجا مشکلاتی را که ما احصاء کرده‌ایم، حل کنند.

وی توضیح داد: نکته قابل توجه اینکه فعالیت‌هایی که در استان‌ها و شهرستان‌ها انجام می شود، به نام خود خیرین ثبت و ضبط خواهد شد و سازمان درالقرآن به عنوان یک محور و مسئول شناسایی مشکلات برای کمک به ادارات و مجموعه‌های شهرستانی ورود پیدا می‌کند تا در لوای قرآن کریم ان‌شاءلله یک حرکت فرهنگی بزرگ صورت گیرد و با بهره گیری از آموزه های قرآنی که همواره بر دستگیری از نیازمندان تاکید کرده است، این مشکلات را مرتفع کنیم.

خسروی با اشاره به اینکه حضور افراد خیر در مجموعه‌های قرآنی، یک جوشش و نهضت را ایجاد خواهد کرد، گفت: ما براین اساس می‌توانیم در همه استان‌ها بنابر تشخیص و صلاحدید خودشان و با کمک مسئولان استانی به یکدیگر کمک کنیم و یک پویش ملی و سراسری اتفاق خواهد افتاد.

دستیار رئیس سازمان دارالقرآن در مورد دلیل راه اندازی این کارگروه همزمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی تصریح کرد: ایشان یک چهره ملی و جهانی بودند که ما حداقل کاری که می‌توانستیم بکنیم این بود که نام این کارگروه را به نام این شهید عزیز زینت دهیم و امیدواریم کارگروه موفقی در راستای کمک به مردم عزیزمان باشد.

وی در ارتباط با امکان برگزاری مسابقه در این کارگروه نیز گفت: هنوز پیش بینی و برنامه‌ای برای برگزاری مسابقه صورت نگرفته اما رقابتی میان کمیته‌ها برقرار خواهد بود، مثلاً کمیته هنرمندان با کمیته ورزشکاران با هم رقابت خواهند کرد تا هرکدام فعالیت پررنگ‌تر و بیشتری را از خود نشان دهند، ولی به طور کلی در حال حاضر بیشتر دنبال پیگیری و شناسایی مشکلات هستیم و هنوز در مورد وجود جوایز بحثی نشده که البته موضوع قابل تاملی است که باید حتما در جلسه با رئیس سازمان مطرح کنیم تا برای تقویت رقابت در مورد این فعالیت خیر چه اقدامی را انجام دهیم.

جواد خسروی در ادامه به نحوه مشارکت عمومی و مردمی در این طرح پرداخت و گفت: مشارکت عمومی و مردم در بحث قرآنی خواهد بود که ان‌شاءلله آقای اخوان رئیس سازمان دارالقرآن جزئیات آن را در روزهای آتی مطرح خواهد کرد. در حال حاضر ما پویش‌های قرآنی مردمی را در تمام محله‌ها داریم، ولی برای اینکه مردم بیشتر حضور داشته باشند و اقبال بیشتری شود ریاست محترم سازمان توضیح آن را خواهند داد. البته شاید سرگروه کمیته های این کارگروه افراد خیر و سرشناس استان ها باشند اما خوب خود این یک حرکت مردمی است و خیرین ما جدا از مردم نیستند و دامنه آن ان‌شاءلله وسیع خواهد بود.

وی در پایان به محورهای اصلی فعالیت های این کارگروه قرآن پرداخت و گفت: به طور کلی همه محورهای این کارگروه مبتنی بر حل مشکلات و کمک‌های مؤمنانه خواهد بود تا بتوانند گره‌هایی از مشکلات استان‌ها و شهرستان‌ها را باز کنند اما به عنوان محورهای جزئی مثلاً ممکن است یک منطقه نیاز به فعالیت در مسجد و ساخت آن داشته باشد، یک منطقه نیازمند مدرسه باشد یا جایی هم نیازمند درمانگاه باشد که رؤسای کمیته ها محورها را معین خواهند کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها